معرفی شرکت مرکزی استان مازندران(شركت اهل بيت«ع»)

چاپ

مصاحبه با آقاي محمدرضا سعادت نژاد مدير عامل شركت مركزي مازندران
استان شهيد پرور مازندران به علت داشتن مردمي خداجو و ولايت مدار همواره از زائر خيزترين استان ها در حج تمتع، عمره، كربلا و سوريه مي باشد. آقاي محمدرضا سعادت ن‍ژاد از مديران با سابقه استان مازندران كه همواره به عنوان يكي ازمديران برتر اين استان مطرح بوده اند و در سال هاي 1382 و1386به عنوان مدير برتر حج تمتع در سطح كشورانتخاب شده اند ، هم كنون به عنوان عضو هيأت مديره و مديرعامل شركت مركزي استان مازندران مشغول خدمت به زائرين اهل بيت(عليهم السلام) مي باشند. ايشان در دو دوره قبل نيز عضو هيأت مديره شركت مركزي استان مازندران بوده اند.

آقاي سعادت نژاد لطفاًبفرماييد شركت اهل بيت (ع) استان مازندران در چه سالي تأسيس شده و تعداد اعضا وهيأت مديره آن را بيان نمائيد؟

شركت مركزي كارگزاران زيارتي استان مازندران در سال 1379 تأسيس و در تاريخ 5/3/1383 با شماره ثبت 5510 به نام شركت اهل بيت(ع) ادامه فعاليت داده است.
اين شركت شامل 108 عضو كارگزار زيارتي ازسراسر استان مي باشد و داراي 5 عضو هيأت مديره ويك بازرس اصلي است كه از بين صاحبان سهام با تصويب مجمع عمومي براي مدت 2 سال انتخاب مي شود.

لطفاً اهم فعاليت هاي شركت اهل بيت(ع) را بيان نماييد؟
شركت اهل بيت(ع) به عنوان بازوي اجرائي سازمان حج وزيارت مازندران همواره در قسمت هاي مختلف به همكاري با اين مديريت شتافته است. كه اهم اين فعاليت ها را به حضورتان عرض مي نمايم.
1) تداركات عمره :
پس از اعلام سهميه عمره كارگزاران استان ودريافت مدارك زائرين توسط دفاتر وانجام مراحل ثبت نام مديران كاروان تمامي گذرنامه ها را جهت ارسال گذرنامه به حج وزيارت مركز به اين شركت منتقل مي نمايند كه اين شركت پس از چك كردن اطلاعات گذرنامه ها را به تهران ارسال مي نمايد كه تعداد زائرين اعزامي به عمره مفرده طي سال 87تعداد 30159 نفر مي باشند.
2) فعاليت هاي دفتر براي موسم حج تمتع:
كليه مراحل انتقال گذرنامه تمتع جهت ويزا به حج وزيارت مركزي تهران ودريافت بليط كليه كاروان هاي استان وتحويل به مديران توسط شركت اهل بيت(ع) انجام مي پذيرد.
3) اعزام عتبات عاليات عراق:
طي هماهنگي انجام گرفته با حج وزيارت و شركت شمسا ، پس از تخصيص سهميه عتبات مراحل تحويل ليست مانيفست به شمسا جهت انجام ويزا ودريافت ملزومات از شمسا وتقسيم بين كارگزاران توسط شركت اهل بيت (ع) انجام مي گيرد كه تعدا زائر اعزامي به عتبات توسط اين شركت طي سال 87 (14151نفر) تا تاريخ 6/ 12مي باشدكه متأسفانه سهميه تخصيص يافته بسيار كم وزائرين مشتاق اين استان چندين برابر مي باشد.
4) اعزام زائر سوريه:
با توجه به نابساماني اعزام زائرين سوريه در سطح استان ، اقدام به عقد قرارداد با شركت شمسا (هوايي)كرده تا بدين وسيله گامي مهم در اعزام زائرين استان با رعايت استاندارد هاي سازمان حج و زيارت داشته باشيم كه تعداد زائرين اعزامي به سوريه تاكنون 3500 نفر مي باشد.
5) نحوه ارتباط واطلاع رساني با كارگزاران سطح استان:
شركت مركزي اهل بيت(ع) استان مازندران با به كار گيري آخرين وسايط ارتباطي و فن آوري روز با كار گزاران خود ارتباط برقرار مي نمايد به طور مثال : تمامي دستور العمل و نامه هاي مهم به روز در سايت تعبيه ونيز اطلاعيه ها توسط پيامك به اطلاع كليه كارگزاران مي رسد و در صورت نياز به صورت ايميل اطلاعات ارسال و دريافت از كارگزار مي گردد .
6) ارتباط تنگاتنگ با كارگزاران سطح استان از طريق جلسات پي در پي :
شركت اهل بيت(ع) در سال در طي چندين مرحله اقدام به برگزاري جلسات پرسش وپاسخ با حضور اعضاء هيأت مديره به صورت كلي يا نماينده هر شهرستان با كار گزاران ،جهت تبادل نظر ومشورت در ارتباط با امور جاريه شركت مي نمايد ضمناً شركت اهل بيت(ع) جلسات توجيهي براي مديران ومعاونين راهنما عمره ، عتبات وسوريه به صورت مستمر برگزار مي نمايد. كه همين امر در موفقيت اين شركت تا كنون سهم بسزا يي داشته است. همچنين شركت اقدام به تنظيم وچاپ كتابچه شناسه كارگزاران استان نموده كه در آن كليه اطلاعات مربوط به كارگزاران قيد گرديده است.
7) حمل و نقل زائرين :
شركت اهل بيت (ع) تمامي اتوبوس هاي حركت هاي عتبات (كربلا ) رفت و برگشت از مرز و همچنين اتوبوس براي انتقال زائرين عمره و تمتع تا فرودگاه به علت بعد مسافت در برخي شهرستان ها را راساً بر عهده دارد كه به حول وقوه الهي موجب رفاه حال بيشتر زائران شده است.
8) افزايش سطح علمي كارگزاران:
شركت اهل بيت(ع) با برگزاري جلسات منظم آموزشي در محل شركت با دعوت از اساتيد مجرب كامپيوتر همواره در جهت افزايش سطح دانش سيستمي كارگزاران استان كوشيده كه همين امر موجب كم شدن مشكلات رايانه اي دفاتر در ايام حج عمره مي شود. همچنين شركت اهل بيت(ع) با تهيه مكان مناسب مركز آموزش استان مازندران را تأسيس كه در همان بدو تأسيس مورد تقدير سازمان حج گرديده وبه علت خدمات دهي بالا تعدادي زيادي از مديران وروحانيون استان هاي هم جوار جهت گزراندن دوره هاي آموزشي به اين مركز مراجعه نموده اند.

حضور آقاي پريدل در شمسا را چطور ارزيابي مي نمائيد؟

جناب آقاي پريدل از مديران توان مند وبا سابقه استان كه چندين سال به عنوان مدير نمونه در استان و كشور توسط حج وزيارت انتخاب شده اند كه از بدو تأسيس اين شركت به عنوان مدير عامل واكنون به عنوان نايب رييس هيأت مديره در خدمتشان هستيم. ايشان هم كنون نماينده شركت شمسا در سوريه مي باشند و كارآمدي ايشان موجب ساماندهي هرچه بهتر حركت هاي سوريه هوائي طي گزارشات ومراجعه شخصي گرديده است.
در پايان همراه شدن لطف الهي در ارائه خدمات هرچه بهتر به زائرين خانه دوست واهلبيت عصمت وطهارت را خواستاريم.

.