• امروز پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
  •  
     

     


     
     
     
     
     
     

    شمیم ولایت

    نامه الکترونیک چاپ

    شمیم ولایتحج بهترین فرصت برای غلبه بر جدایی های طبیعی و تصنعی در میان مسلمانان، و یکسان سازی دلها، نیت ها و عزم ها در دنیای اسلام است.
    مسلمانان در ایام چند روزه اعمال حج، از بسیاری از امور رایج و معمولی زندگی که وسایل غفلت، انحطاط و تفاخر مادی و ظاهری است دوری می گزینند و وارد یک فضای بیکران معنوی می شوند و این در واقع تمرینی عملی برای جدایی از دلبستگی های دنیایی و انقطاع الی الله است.
    در این سفر باید هر دغدغه ای که مانع استفاده زائر از این فرصت گرانبها می شود برطرف شود اما این به معنای ایجاد زمینه سفری تفریحی نیست زیرا حج سفری معنوی است که باید هم زمان با جسم و جان انجام گیرد.
    وظیفه شما آگاه کردن زائران ایرانی و غیرایرانی از این فرصت بی نظیر و ترغیب آنان به مغتنم شمردن آن است.
    امت اسلامی به دلیل تکثر قومیتها، نژادها، فرهنگها و سلیقه ها همواره در معرض برخی جدای یهای طبیعی، در کنار جدای یهای تصنعی تحمیلی است، بنابراین حج فرصت بزرگی برای مسلمانان است تا این جدایی ها را التیام بخشند.
    همه باید هوشیار و مراقب باشند تا از این فرصت وحدت، زمینه ای برای اختلاف و تفرقه ایجاد نشود.
    این مظلومیت به دلیل انواع اتهام ها و دروغهای فرقه ای، فکری، سیاسی و اجرایی به جمهوری اسلامی است که باید در ایام حج، معارف نظام اسلامی و واقعیت های آن برای مسلمانان تبیین شود.
    در کشورهای اسلامی و حتی در مناطق مختلف دنیا که مسلمانان حضور دارند، دل بسیاری از مسلمانان لبریز از محبت به جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) و ملت بزرگ ایران است اما دشمنان سعی می کنند این نظام را به دشمنی با مذاهب مختلف اسلامی متهم کنند، که این تحریف ها باید برای مسلمانان تبیین شود. بسیاری از مسلمانان به دلایل مختلف از اظهار صریح این نارضایی محرومند اما جمهوری اسلامی ایران در واقع منبری بزرگ، آزاد و جهانی است که حرف دل مسلمانان را با صدای رسا اعلام می کند و علت دشمنی امریکا با این نظام همین است. ملت ایران ملتی مؤمن، صادق و با عزم راسخ است و همان ملتی است که این انقلاب عظیم را به پیروزی رساند و سی سال با قدرت از نظام اسلامی دفاع کرد.
    دستاوردهای نظام اسلامی، به راحتی محقق نشده است که عده ای بخواهند به دلیل اغراض شخصی و دشمنی با دولت، در اصل نظام خدشه وارد کنند. تفضلات و رحمت الهی تا زمانی است که ما مراقب گفتار، رفتار، و عملکرد خود باشیم زیرا خداوند با ما خویشاوندی ندارد.

    مقام معظم رهبری

    .