• امروز سه شنبه 28 فروردين 1403
  •  
     

     


     
     
     
     
     
     

    اخبار ويژه شمسا

    نامه الکترونیک چاپ

    خبر اول اين كه :
    كارگزاران شركت مركزي استان گلستان كه تا كنون تحت عنوان شركت تعاوني كارگزاران خدمات زيارتي استان گلستان فعاليت مي كرد با پي گيري هاي به عمل آمده توسط هيأت مديره شركت مذكور به شركت مركزي كارگزاران زيارتي استان گلستان(سهامي خاص) تغيير نام داد كه اميد است اين تغيير موجب تحول عظيم در اعزام زائران اين استان گردد.
    و خبر دوم:
    در ساعت 9 صبح روز یکشنبه مورخه 13/11/87 جلسه‌ای با حضور اعضاء هیأت مدیره شرکت شمسا و مدیران عامل شرکت‌های مرکزی استان تهران ، استان قم ، استان اصفهان ، استان مازندران ، استان یزد و استان خراسان رضوی تشکیل و در مورد هتل‌های مورد اجاره شرکت شمسا در سوریه ( دمشق و زینبیه ) بحث و تبادل نظر گردید .دراين جلسه شرکت‌های مرکزی استان‌ها ، هتل‌های مورد درخواست خودشان را انتخاب و اعلام نمودند. همچنين مقرر شد از تاريخ اين جلسه به بعد، کلیه تعهدات از جمله پرداخت اجاره بهای هتل‌ها ، ترانسفر ، هواپیما ، ویزا ، بیمه ، هلال احمر ، حق نظارت سازمان و شمسا به عهده شرکت هاي مرکزی باشد .تصميماتي كه در اين جلسه اتخاذ گرديد به شرح زير مي باشد:
    1) شرکت مرکزی استان تهران : هتل تل با ظرفیت 130 نفر و قیروان 26 تخت ( 19 تخت از یک طبقه و یک سوئیت 5 تخته و یک اتاق 2 تخته در طبقه دیگر ) و سفیر الحسین 150 تخت ( کل ظرفیت ) و حدود 80 تخت طبقه سوم ساختمان جعفریه در زینبیه
    2) شرکت مرکزی استان اصفهان : هتل ابراج الکریم «2» 194 تخت ( کل ظرفیت )
    3) شرکت مرکزی استان مازندران : ساختمان جعفری 250 تخت ( کل ظرفیت ) البته اطاق هایی که در اختیار هیئت پزشکی می‌باشد کسر شده و هزینه اجاره آن ها به استان مازندران پرداخت مي شود . ضمناً طبقه سوم ساختمان جعفریه از تاریخ 11/12/87کلاً به استان تهران واگذار گردید و متعهد به پرداخت اجاره آن می‌باشد
    4) شرکت مرکزی استان یزد : ساختمان جوهر الطیبه (کل ظرفيت)
    5) شركت مركزي استان قم : هتل سون دی دمشق و ساختمان جنة الحسنین ( زینبیه ) از تاريخ 5/12/87.البته یک اتوبوس زمینی با ظرفیت 45 نفر آن را استان یزد آقای ابراهیمی تعهد نمودند . ( حداقل 16 اطاق )
    6) شركت مركزي استان خراسان رضوی : هتل قیران 74 تخت به طور کامل و هتل سفیر (زینبیه ) 80 تخت و ساختمان میقات ( زینبیه ) مدیریت هتل قیروان و سفیر زینبیه کلاً به عهده استان خراسان رضوی می‌باشد ، تاریخ اجرا از تاریخ قراردادی که با هتل منعقد شده است .

    و اما خبر سوم :
    در مورخ 30/10/87هيأتي ازسوي شمسا جهت بررسي مشكلات هتل هاي طرف قرارداد شمسا ورفاه زائران عقيله بني هاشم به سوريه اعزام گرديد. خلاصه دستاوردهاي اين سفر عبارت است از:
    1) هتل قيروان : قرارداد سال گذشته به دليل خدمات خوب اين هتل با افزايش 35 تخت براي سال جديد تعداد تخت ها به 100 عددافزايش يافت.لكن با عنایت به گرانی گازوئیل و بالارفتن قیمت برق برای هر زائر 4 دلار اضافه و مجموعاً بابت اسکان و تغذیه با صبحانه بوفه باز 32 دلار قرارداد منعقد گرديد.
    تعداد طبقاتي که در اختیار زوار ایرانی قرار مي گيرد ، 4 طبقه است كه در هر طبقه 19 تخت قرار دارد كه عبارت است از : 6 اتاق 2 تخته ، یک اتاق 3 تخته و یک اتاق 4 تخته . همچنين در نیم طبقه دو سوئیت 5 تخته و مجموعاً 10 تخت و 14 تخت نيز در طبقه پنجم که 6 اتاق در اختیار زائران قرار مي گيرد .
    2) قرا داد با هتل عمر خيام به دليل مشكلات سال قبل ونيز افزايش قيمت بي دليل آن لغو گرديد.
    3) هتل سلام : قرارداد هتل سلام با 74 تخت ( 4 تخت مجانی ) به ازای هر تخت برای خواب 5/14 دلار بسته شد که آقای دکتر خالد اتاق 704 را هم در اختیار مدیر ثابت ایرانی قرار داد که در حقیقت 6 تخت را مجانی حساب کرده است . ضمناً مبلغ 20،000 دلار به عنوان تامین داده شد که در ماه دوازدهم تسویه می‌شود.
    4) در مورد هتل کالده که 105 تخت دارد موافقت کرد که با 20 دلار در اختیار بگذارد و چون اتاق مجانی برای مدیر نداده و مکانی برای پخت غذا در اختیار نگذاشته ، فعلاً به حالت تعلیق درآمد .
    5 ) هتل تل : پس از چندین جلسه و مذاكره قرارداد 19 دلار برای خواب بسته شد و یک اتاق سه تخته نیز برای مدیر و عوامل ایرانی گرفته شد و در مجموع 130 تخت ، 127 تخت قرارداد منعقد گردید . در قرارداد با این هتل تغذیه و ترانسفر بعهده شمسا است . در قرارداد با اين هتل ، مبلغ یک ماه اجاره در اول هر ماه پرداخت می شود و این رای همه هتل‌هایی است که قرارداد جدید بسته می‌شود .
    1. 6 ) هتل seven day ( سون دی ): این هتل برای استان قم اجاره شد . هتل نوساز و دارای 45 تخت است و هر هفته مبلغ 5000 دلار بابت خواب ( 45 تخت ) پرداخت می‌شود و مبلغ 20،000 دلار نیز به عنوان تامین پرداخت شد که در آخر ماه 12 تسویه خواهد شد . در ماه مبارک رمضان 30٪ تخفیف در نظر گرفته شد ( یعنی 3500 دلار پرداخت خواهد شد ) صاحب هتل قرار شد مکانی را برای آشپزخانه احداث کند .
    7) هتل پنج ستاره سفیر در زینبیه : برای 35 اتاق که تمامی اطاق‌ها 2 تخته است به ازای هر اتاق 70 دلار با صبحانه بوفه باز، بسته شد و از این تعداد 3 اطاق نیز رایگان محاسبه شده است . ضمناً آقای قحطان مدیر بازرگانی هتل ، موافقت اداره هتل را مبنی بر اینکه اجازه دهند با در اختیار قراردادن قسمتی از آشپزخانه و یک سالن برای رستوران خاص زوار ایرانی ، گرفته و بدین ترتیب ناهار و شام را شمسا با مستقر کردن آشپز و خرید مواد اولیه به عهده گرفته است . مبلغ 20000 دلار به عنوان تامین داده شد که در پایان قرار داد کسر می‌شود و حج و زیارت نیز یک فقره چک 20،000 دلاری به عنوان ضمانت گذاشته است.
    8) با توجه به تعطیلی هتل شرق که کارهای فرهنگی ثامن در آن انجام می‌گرفت ، تقاضا شد از حرم حضرت رقیه(س) و یا سالن اجتماعات رایزنی و حج و زیارت برای این منظور استفاده شود که آقای عسکری پذیرفتند و اعلام آمادگی کردند که سالن حج و زیارت برای همه زائران ایرانی استفاده شود .
    9) دو نفر واسطه‌هایی که در امر تور گردانی در سوریه فعالیت دارند بنام‌های میرائی از قم و نجم الدین (از ایرانیان مقیم سوریه) بر علیه شرکت شمسا مطالبی را بیان داشتند که جلسه حضوری با آقایان بروجردی کاردار و روح ا فزا کنسول و حسین دوست کارشناس امور اجتماعی سفارت برگزار شد و آقایان نجم الدین و میرایی نیز حضور داشتند که در این جلسه اهداف شرکت شمسا و اساسنامه این شرکت و این که شمسا متشکل از 1450 دفتر خدمات زیارتی است و تحت نظارت و هدایت و اشراف سازمان حج و زیارت فعالیت دارد توضیحاتی داده شد و شاکیان و مسئولین محترم سفارت در جریان فعالیت مثبت و سالم شمسا قرار گرفتند. آقای روح افزا کنسول محترم سفارت نیز صراحتاً در جمع اعضای هیئت اعلام داشت که هر مجموعه‌ای که سازمان حج و زیارت حمایت کند ، کنسولی نیز حمایت و پشتیبانی خواهد نمود .

    .