در پاسخ به این پرسش به چند نکته توجه فرمایید:
1- معنای و علی الارواح التی حلت بفنائک این است: و سلام بر روح هایی که در آستانه تو فرو آمد.
2- حقیقت انسان روح او و شرافتش به روح او است. در این فراز از زیارت عاشورا بیان شده که روح شهدای کربلا در آستانه رفیع سالار شهیدان فرود آمد و این عبارت کنایه از فدا شدن شهیدان کربلا در پیشگاه با عظمت سرور و سالار شهیدان است و بیانگر تسلیم بودن آن شهیدان والا مقام در برابر خواست و اراده امام و مولای خود است که عین تسلیم بودن در برابر اراده و خواست الهی است.
3- شاید از تعبیر ارواح بتوان استفاده کرد که آن شهیدان سرافراز همه وجوشان روح پاک و مطهر بود به گونه ای که گویا جسم و بدنی نداشتند و سراسر روحانیت و معنویت بودند.
3- اگر به جای ارواح در عبارت فوق ابدان و یا انفس ذکر می شد در بر دارنده نکته و پیام مذکور نبود زیرا ابدان شرافت ارواح را ندارد و نیز انفس هر چند به معنای روح هم به کار می رود ولی گاهی به معنای شخص و فرد هم به کار می رود و استعمال آن منحصر در روح نیست.
منبع: پرسمان دانشجويي
- آداب زيارت به نيابت در امامزاده ها و حرم ائمه معصومين چگونه بايد باشد؟
- صد بار سلام، صد بار لعن
- با توجه به اين كه معصوم عليه السلام از چگونگي شهادت خود كاملا آگاه است چرا بر اساس آيه قرآن كه مي فرمايد خود را به هلاكت نيندازيد از كشته شدن خود جلوگيري نمي نمايد؟
- در زيارت عاشورا كلمه طلب ثاري كم نوشته مي شود در حالي كه طبق قاعده بايد ثاركم باشد. لطفا راهنمايي فرمائيد.
- براي توسل به حضرت ابوالفضل العباس(ع) ختمي مجرب مي خواستم.
.
نظرات
فید خبری نظرات این مطلب