• امروز جمعه 14 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار ویژه لیالی اعلام کرد: جزئیات برنامه ساماندهی زائران انفرادی عتبات عالیات در ماه محرم
     
     
     
     

    لیالی اعلام کرد: جزئیات برنامه ساماندهی زائران انفرادی عتبات عالیات در ماه محرم

    نامه الکترونیک چاپ

    رئیس سازمان حج و زیارت از برنامه ساماندهی زائران انفرادی و هیئتی عتبات عالیات در ایام خاص همچون ماه محرم خبر داد و گفت: آمادگی داریم به تمام درخواست زائران عتبات عالعلی لیالی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت یات پاسخ مثبت دهیم.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، علی لیالی در آستانه آغاز ماه محرم و عزیمت زائران انفرادی و هیئتی ایرانی به عتبات عالیات به خبرنگاران گفت: براساس مصوبه اخیر ابلاغی نظام به سازمان حج و زیارت، تمام زائران عتبات عالیات باید در پوشش این سازمان به عراق بروند.
    وی با بیان اینکه در ایام عادی سال پاسخگوی تمام درخواست‌های زائران عتبات عالیات هستیم، افزود: در ماه محرم امسال آمادگی داریم تا زائران انفرادی و هیئتی به عتبات عالیات را ساماندهی کنیم.
    رئیس سازمان حج و زیارت اظهارداشت: امسال در مرزهای خروجی عراق، تیم‌های ویژه سازمان دهنده زائران ایجاد کرده‌ایم تا زائران انفرادی و هیئتی از نظر تامین امنیت، بیمه و نظارتی مورد پوشش سازمان حج و زیارت قرار گیرند.
    وی به زائران انفرادی و هیئتی عتبات عالیات در ماه محرم هشدار داد که اگر خارج از سیستم به عراق رفتند؛ یعنی خودشان نخواستند که تحت پوشش سیستم قرار گیرند و عواقب آن نیز به خودشان برمی‌گیرد.
    لیالی تصریح کرد: سایر زائران عتبات عالیات که در پوشش کامل سازمان حج و زیارت به عراق می‌روند، از 100 درصد خدمات از جمله حمل و نقل، اسکان و تغذیه بهره‌مند می‌شوند.
    رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه ضمن هشدار به شرکتهای خدماتی که خدمات مناسبی به زائران عتبات عالیات ارائه نمی‌کنند، قطع همکاری را پاسخ سازمان حج و زیارت به این گونه شرکتها عنوان کرد.
    لیالی خواستار سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران در کربلا و نجف شد و گفت: سازمان حج و زیارت از این گونه سرمایه‌گذاری‌ها حمایت معنوی می‌کند؛ به این معنا که هر سرمایه‌گذار ایرانی که قصد سرمایه گذاری در کربلا و نجف را داشته باشد، آمادگی داریم پیشاپیش قرارداد خدماتی همچون تغذیه، حمل و نقل و اسکان را با آنها امضا کنیم.

    به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، سالیانه به طور متوسط یک میلیون و 500 هزار زائر ایرانی به عتبات عالیات می‌روند.

    چهارشنبه 90/9/2