• امروز جمعه 2 آذر 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار ویژه جلسه توجیهی و آموزشی مدیران ثابت عتبات
     
     
     
     

    جلسه توجیهی و آموزشی مدیران ثابت عتبات

    نامه الکترونیک چاپ

    صبح امروز جلسه توجیهی و اموزشی  مدیران  ثابت عتبات  با حضور  مدیر  عامل شرکت مرکزی  دفاتر خدمات زیارتی سراسر ایران شمسا و 35 نفر از مدیران ثابت اعزامی این دوره از عتبات در محل سالن جلسات شمسا درتهران برگزار شد .

     

    در این جلسه مدیر عامل شمسا به ویژگی مهم خدمت به زائرین ووظایف سنگین مدیران ثابت در قبال زائرین حسینی اشاره کرد و گفت: شما مدیران ثابت  در کنار خدمات به زائر ثواب بسیار زیاد و والایی را کسب می کنید  به طوری که در سفر چند روز گذشته خود به عراق و بازدید  های مکرر بیشتر اعتراض ها  به مدیران ثابت بوده است  پس باید شما  پشتکار  و تیز بینی را در برنامه های خود قرارا دهید . به همه جوانب  خدماتی به زائرین نگاه تزبینانه ای  داشته باشید و در مورد حقوق زائرین  با هیچ فردی  تعارف نکنید و در امور خود سعه صدر را  پیشه خود سازید.

     

    مدیر عامل شمسا در ادامه به چند تذکر  به مدیران ثابت در جهت افزایش کیفیت  خدمات رسانی به زائرین در عراق  پرداخت و گفت:مدیران ثابت  باید در تمام امور و در تمامی وقت ها پاسخگو  باشند  و نظارت دقیق و گسترده ای  در امور مربوط به زائرین داشته باشند –مدیران ثابت باید در زمینه اطلاع رسانی نیز  با علم و آگاهی   در صحنه ها حاضر شوند –مدیران ثابت باید در رسیدگی به شکایات جانب زائر را داشته باشند وبدون  هر گونه درگیری در حقوق زائرین را با سعه صدر  دنبال کنند –مدیران ثابت از وعده وعید  به زائر خوداری کنند واز اظهار  نظر بی مورد و غیر مسئولانه اجتناب  بورزند .- با مدیران ستادی  هماهنگی کامل داشته باشند و اطلاعات خود رابه روز کنند –مباحث  امنیتی و  سرقتی  را سریعا اطلاع رسانی کنید –همکاری با بعثه و حج وزیارت داشته باشید – در مباحث خدماتی چه  تغذیه و چه اسکان باید نظارت کامل و شبانه روزانه داشته باشید و همیشه دردسترس  کاروان ها و مدیران باشید .

    در ادامه این جلسه عطا الله تاجیک مسئول اعزام شمسا  مطالبی را در مرود زائر مدار بیان کرد و افزود : در همه حالات حق با زائر است و ما خادمان  زائرین هستیم و این نعمت بزرگی است  و در این راه باید مدیران  ثابت  با مدیران ستاد ها و مدیران کاروان ها در نجف  و کربلا هماهنگی کامل را داشته اشند  و سرکشی از هتل ها را بیشتر کنند تا مشکلات به روز و به موقع رفع شود.

    همچنین مسئولین  تغذیه و تدارکات شمسا به بیان توضیحاتی در زمینه تغذیه و تدارکات کاروان ها در عراق پرداختند و تذکرات و نکاتی در این زمینه  به مدیران ثابت  اعزامی دادند که مهم ترین آنها این موارد بود :

    رعایت  نظافت در آشپزخانه های  هتل ها در توزیع غذا های زائرین- توجه به  تاریخ انقضا و سالم بودن مواد غذایی مصرفی در هتل ها – نظارت بر کیفیفت وکمیت غذا ها در هتل های مختلف-  کنترل  نصب برنامه های غذایی و ساعت سرو آن – و با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما نظارت و کنترل آب های مصرفی در و امور سرمایشی هتل ها

    در ادامه  یکی از همکاران  در بخش اسکان نیز به بیان  توضیحاتی در زمینه اسکان به مدیران  پرداختند که  به این نکات  می توان اشاره کرد :

    کنترل نظافت و محل استقرار کاروان ها در هتل ها – چک نمودن امکانات  در هتل ها – سرکشی روزانه  از هتل ها به منظور آگاهی بیشتر از مشکلات و حل آنها.

    در پایان نیز یکی از همکاران بخش  انفورماتیک توضیحاتی در زمینه استاندار سازی و ارتقای کیفیت خدمات و رضایت مندی زائرارائه کرد و از مدیران ثابت خواست در زمینه پر کردن فرم ها  اهتمام ویژای داشته باشند .

    لازم به ذکر است که مدیران ثابت  پس از  آموزش  یک روزه  و توجیه کامل از آخرین وضعیت اعزام  زائرین از مسیر مرز مهران  حرکت کردند  تا خود  را به عراق  برسانند  و  کار را زا مدیران قبلی  تحویل  بگیرند .

    تاریخ انتشار: 92/2/7 - 16:16