به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شمسا ، جلسه هم اندیشی شرکت شمسا با بیمه توسعه با حضور آقای نظافتی سرپرست محترم اداره کل امور عتبات عالیات ، آقایان محمد احمدیان رئیس هیئت مدیره ناصر صبا قائم مقام محمد رنجبر مشاور عالی شمسا ، اعضای محترم هیئت مدیره و مدیران بخش های مختلف شرکت شمسا
و دکتر افشاری عضو محترم هیئت مدیره بیمه توسعه و تنی چند از معاونین و مدیران بیمه توسعه در استان های کشور و مدیران شرکت های مرکزی کارگزاران استان ها با هدف تعامل بیشتر با بیمه توسعه در زمینه خدمات رسانی بهتر به زائران عتبات عالیات 11 صبح سه شنبه 12/9/92 در محل هتل اسپیناس تهران برگزار شد .
در این همایش محسن نظافتی سرپرست اداره کل امور عتبات عالیات از اعزام بیش از 400 هزار نفر زائر خارج از پکیج های سازمان یافته سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا در ایام اربعین امسال خبر داد و گفت: در ایام اربعین امسال بیمه توسعه آزمون بزرگی را پیش رو دارد که باید در بخش ساماندهی و بیمه زائران اربعین در مرز های کشور تمام تلاش خود را انجام دهند چون این ایام یکی از حساس ترین زمان ها برای اعزام زائران عتبات عالیات است که باید با اقدامات پیشگیرانه از تجمع مردمی در ورودی مرز ها جلوگیری کنیم.
سرپرست اداره کل امور عتبات عالیات در ادامه به استقرار فعال بیمه توسعه در ایام اربعین هم در ایران و هم در شهر های مختلف عراق اشاره کرد و افزود: هیچ زائری بدون بیمه نمی تواند در این ایام به صورت انفرادی جهت شرکت در مراسم پیاده روی اربعین از مرز خارج شوند و در قبال آن نیز باید خدمات خوبی مطابق با قانون به زئران عزیز امام حسین (ع) دهیم تا با فراغت کامل به امور زیارتی خود بپردازند .
محسن نظافتی در ادامه به بیان خصوصیات یک بیمه خوب در راه خدمات رسانی به زائرین اشاره کرد و افزود: باید زائران عتبات عالیات در زمینه سهولت در دسترسی به خدمات بیمه توسعه هیچ مشکلی نداشته باشند ، پرداخت خسارت به زائران نیز به سرعت و با یک اعتماد کامل انجام شود و بیمه توسعه که متولی بیمه در امور عتبات می باشد باید این وظایف را انجام دهد.
در ادامه این مراسم ناصر صبا قائم مقام شرکت شمسا به عظیم بودن کار عتبات اشاره کرد و گفت: امروزه تقربیا روزانه 80 کاروان 40 نفره به عراق توسط شرکت شمسا اعزام و ساماندهی می شوند در این راه زائران عزیز نیز توقعاتی بخصوصی دارند و دست اندرکاران حوزه عتبات عالیات نیز یک وظیفه مهم دارندو آن خدمت به زائرین عزیز می باشند . اعزام به عتبات در ایام خاص از قبیل عرفه و اربعین به دلیل حضور بسیار بالای زائران در عراق نیازمند یک برنامه ریزی و یک اماده باش شبانه روزی در تمام حوزه های عتبات عالیات می باشد پس بیمه توسعه نیز که توانسته تجربیات خوبی در ایام تاسوعا و عاشورا و عرفه کسب کند باید تیم های خود را فعال کند تا زائران عزیز در ایام اربعین هیچ مشکلی نداشته باشند .
قائم مقام شرکت شمسا در ادامه به بیان چند تذکر به بیمه توسعه در ارائه خدمات خود اشاره کرد و افزود: بیمه توسعه باید در مرز های زمینی و هوایی بخصوص در فرود گاه ها نیرو ها و وسایل امدادی از قبیل امبولانس را اماده داشته باشد و نمایندگان بیمه نیز در شهر های مختلف عراق در کربلا –نجف و کاظمین فعال شوند و شرکت های بیمه در استان ها نیز تعاملات خود را با شرکت های مرکزی استان ها بیشتر تقویت کند .
ناصر صبا در ادامه تصریح کرد : بیمه توسعه هنوز مقداری روی ریل عتبات حرکت نمی کند که این نیازمند به برنامه ریزی و فعالیت بیشتر است و در زمینه های (IT) و اطلاع رسانی تلاش خود را بیشتر کند .
محمد احمدیان رئیس هیئت مدیره شرکت شمسا نیز به بیان بعضی از اقدامات بیمه توسعه در بخش عتبات اشاره کرد و گفت:این جلسه هم اندیشی می تواند نقطه مهمی در راه ارتباط گیری مسئولین شعب استان های بیمه با شمسا باشد و شرکت بیمه توسعه نیز باید تعامل خوبی با شرکت شمسا داشته باشد و مسئولین بیمه توسعه نیز فقط با یک هدف به موضوع بنگرند و آن نیز خدمت به زائران امام حسین (ع) است .
در ادامه این جلسه دکتر افشاری از اعضای هیئت مدیره شرکت بیمه توسعه به ارائه گزارشی از روند فعالیت بیمه پرداخت و گفت:این تجربه اول شرکت بیمه توسعه در این بخش حساس و بزرگ می باشد و ما در این راه حوزه اقتصادی را مدنظر نداریم و فقط حوزه معنوی کار برای ما اهمیت فراوانی دارد . عضر هیئت مدیره شرکت بیمه توسعه در ادامه گفت:از امروز دیگر تک تک مدیران شعب بیمه توسعه در استان ها مدیران ستادی و عملیاتی شمسا خواهند بود و در ایام خاص نیز همکاران توسعه از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و در بحث اربعین نیز آماده باش کامل صادر کردیم و علاوه بر نیرو های خود در مرز ها ایران و عراق یک تیم 15 نفره نیز در استان های مرزی فعال خواهند شد تا در صورت پیدایش هر مشکلی سریعا ان را حل کند .
دکتر افشاری در ادامه خاطرنشان کرد : به تمامی شعب بیمه در استان ها اعلام کردیم که در پرداخت خسارت ها از کاغذ بازی پرهیز کنند و با تایید مدیر و روحانی کاروان خسارت ها پرداخت شود و در زمان ان نیز سرعت چاشنی پرداخت های خسارت ها شد و در بخش تبلیغات نیز تمام تلاش خود را با هماهنگی شرکت شمسا خواهیم کرد .
در ادامه دکتر حیدر پور نیز از مشاورین مدیرعامل بیمه توسعه به بیان گزار مالی از بیمه توسعه با شرکت شمسا بر مبنای قراردادی فی ما بین پرداخت در ادامه نیز مدیران شرکت های مرکزی استان ها با مدیران شعب بیمه توسعه در استان ها آشنا شدند و به بیان مشکلات خود پرداختند .
تاریخ انتشار:92/9/13-15:59