گردهمایی مدیران عامل شرکت های مرکزی کار گزاران استان ها در روز پنجشنبه 15 اسفند ماه از ساعت 8 صبح با حضور سرپرست عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ، مدیر عامل شمسا ، اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل شرکت های مرکزی در سالن جلسات شرکت شمسا (تهران ) برگزار شد .
در این جلسه ابتدا محمد احمدیان رئیس هیئت مدیره شرکت شمسا ضمن خوش آمدگویی به تمام مدیران و مهمانان جلسه به تشریح اقدامات صورت گرفته شرکت شمسا در دوره هیئت مدیره جدید پرداخت و گفت : برگزاری مستمر این جلسات می تواند فضای نقد و پیشنهاد سازنده را فراهم نماید چرا که نقد سازنده و مفید می تواند زمینه ساز پیشرفت در تمام امور باشد . رئیس هیئت مدیره شرکت شمسا در ادامه افزود : برداشتن گام های بلند در راستای خدمات دهی به زائران عتبات عالیات نیازمند به یک نظم فکری و اجرای منظم می باشد ، که در تلاش هستیم با برنامه ریزی بلند مدت به این نظم فکری و اجرای منظم و دقیق برسیم.
در ادامه این جلسه سید ابوالحسن رضوی مدیر عامل شرکت شمسا به ضرورت و اهمیت آسیب شناسی در حوزه خدمات دهی عتبات عالیات اشاره کرد و گفت : از زمانی که بنده به عنوان مدیر عامل شمسا انتخاب شده ام یکی از مهم ترین برنامه های پیش رو را طراحی واجرای یک سیستم یکپارچه و منظم و سازنده در تمامی حوزه های عتبات قرار دادم چرا که با برنامه ریزی در این مقوله می توانیم کیفیت خدمات دهی در کشور عراق را برای همیشه بالا ببریم و استاندارد نماییم . سید ابوالحسن رضوی در ادامه به برخی از مشکلات محیطی و موجود در کشور عراق که بر روی خدمات دهی به زائران تاثیر به سزا می گذارد اشاره کرد و گفت : یکی از مهم ترین موضوعات در بخش خدمات دهی مناسب در عتبات موضوع اسکان زائران است که برای این موضوع کارگروهی را با نام تصنیف با همکاری کار شناسان بخش اسکان سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا به عراق اعزام کردیم که در حال بررسی و ارزیابی موشکافانه هتل ها در شهر های زیارتی عراق می باشند که پس از جمع بندی و ارائه گزارش این گروه راه روشنی را برای بالا بردن کیفیت در بخش اسکان در عتبات عالیات برای آینده پیش رو خواهیم داشت.
مدیر عامل شرکت شمسا در ادامه از افتتاح یکی از آشپزخانه های مدرن شهر کربلای معلی که متعلق به شرکت شمسا می باشد در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد : قصد داریم برای رفاه بیشتر زائران با برنامه ریزی ویژه در تمامی بخش ها از جمله حمل و نقل – اسکان – تدارکات و تغذیه یک پیشرفت چشمگیری را در سالی که پیش رو داریم رقم بزنیم وو در همین راستا تقویت ستاد های عملیاتی شمسا در عراق در دستور کار قرار گرفته که این امر می تواند باعث کاهش مشکلات زائران در عتبات عالیات شود . سید ابوالحسن رضوی در پایان به تشرح برنامه ریزی های بلند مدت شرکت شمسا در جهت افزایش کیفی و کمی خدمات در عراق پرداخت و گفت : ارزشیابی –نظارت و کنترل در تمام مقاطع خدمات دهی در آینده ای نزدیک بصورت سیستمی خواهد شد و در هر زمان و مکانی که نیاز باشد هر موضوعی قابل پیگیری و رصد خواهد بود و این اقدامات در جهت بالا بردن رضایت مندی زائران از شمسا صورت خواهد گرفت.
در ادامه این جلسه محسن نظافتی سرپرست اداره کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به بیان دلایل افزایش قیمت های این دوره از اعزام ها به عتبات عالیات پرداخت و گفت : این تفاوت قیمت دو علت بزرگ دارد که علت اول و مهم و تاثیر گذار آن حذف ارز مبادله ای از عتبات و ورود ارز آزاد 3 هزار تومانی به این بخش بوده و علت دوم بالا رفتن هزینه بعضی از خدمات در عراق برای شرکت ها بوده است . محسن نظافتی در ادامه سخنان خود به رویکرد جدید سازمان حج وزیارت به مقوله عتبات عالیات اشاره کرد و افزود : با این سیاست جدید عتبات عالیات در کنار حج و عمره قرار خواهد گرفت و برای خدمات دهی در این بخش برنامه ریزی های ویژه ای در حال طراحی و اجرا است که اولین قدم در این راه نیز اعزام همین کارگروهی تخصصی از شرکت شمسا و سازمان حج و زیارت به نام تصنیف در بخش اسکان به عراق می باشد به طوری که این تیم در عراق در حال مستند سازی دقیق از هتل ها و درجه بندی آنها هستند و قطعا در آینده ای نزدیک شاهد حذف یا شناور قرار گرفتن هتل هایی که شکایات زیاد از طرف زائران را داشته اند خواهیم بود.
محسن نظافتی در ادامه یک توصیه نیز به اعضای شرکت شمسا کرد و گفت : با حذف ارز مبادله ای شمسا جهت خدمات دهی به زائران باید در رقابت با کاروان آزاد برنامه ریزی بهتری هم در عراق هم در ایران برای کاهش هزینه هایتان داشته باشید و در این راه باید شمسا در اطلاع رسانی دقیق و به موقع قدم های محکم و روشن تری را بر دارد .
جلسه بعداز اقامه نماز ظهر و عصر و صرف ناهار در نوبت دوم با حضور چند تن از مسئولین بیمه توسعه که بیمه متولی زائران عتبات عالیات می باشند ادامه پیدا کرد که نماینده بیمه توسعه به ارائه گزارشی در زمینه خدمات دهی به زائران عتبات عالیات در عراق و ایران پرداخت و بعداز استماع این گزارش مدیران عامل شرکت های مرکزی استان ها به بیان نظرات و پیشنهادات خود به مدیر عامل و اعضائ هیت مدیره در راستای بالاتر بردن سطح کیفیت خدمات دهی به زائران در عتبات عالیات پرداختند .