• امروز يكشنبه 13 خرداد 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار ویژه فراهم کردن تمام امکانات برای اعزام دوباره زائران به شهر مقدس کاظمین
     
     
     
     

    فراهم کردن تمام امکانات برای اعزام دوباره زائران به شهر مقدس کاظمین

    نامه الکترونیک چاپ

    سید ابوالحسن رضوی مدیر عامل شرکت شمسا بعدازظهر روز گذشته در جلسه ای که با حضور مدیران دوایر مختلف شرکت برگزار شد، بر فراهم کردن تمام بسترهای لازم جهت اعزام زائران به شهر کاظمین از چند روز آینده تاکید نمود.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت شمسا سید ابوالحسن رضوی مدیر عامل شرکت شمسا که همراه ناصر خدرنژاد معاون حج،عمره و عتبات سازمان حج و زیارت،محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولین شرکت شمسا و سازمان حج و زیارت جهت بررسی شرایط خدمت رسانی به زائران به عراق سفر کرده بود ، روز گذشته پس از بازگشت از عراق در جلسه ای که با مدیران دوایر مختلف (اعزام،اسکان،حمل و نقل،تدارکات و تغذیه و ...) برگزار شد ضمن ابراز خوشحالی از فراهم شدن شرایط  اعزام مجدد زائران به شهر کاظمین، فراهم کردن تمام بسترهای لازم طی چند روز آینده جهت پذیرایی مناسب از زائران اعزام شده از کشور عزیزمان را جزء اولویت های پیش روی شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسر ایران (شمسا) و ستادهای تابعه آن در عراق دانست.

    وی پس از ارائه گزارش کوتاه از بررسی های انجام شده در سفر چند روزه خود به عراق خود و جلسات برگزار شده با ستاد عملیات عراق و ستادهای تابعه و راه اندازی دوباره ستاد شمسا در شهر کاظمین خبر داد و گفت: کسب رضایت زائران در همه زمینه ها جزء اولویت های ما قرار داشته و دارد به همین دلیل جهت بالابردن رضایت زائران اعزام شده از کشور عزیزمان باید در حوزه نیروی انسانی اعزام شده توسط شرکت شمسا جهت خدمت رسانی به زائران در ستادهای عراق و نیز هتل ها باید دقت نظر و توجه بیشتری صورت گیرد. نیروی انسانی مستقر در عراق به صورت تمام وقت باید در خدمت زائران باشد و قدر این مدال افتخاری را که اباعبدالله الحسین (ع) و ائمه اطهار بر گردن وی انداخته بند را باید بداند.

    سید ابوالحسن رضوی همچنین اظهار داشت: جهت بالابردن رضایت زائران از خدمات ارائه شده در عراق باید نظارت و ارزیابی قوی تری از درون شرکت شمسا به شرکت های طرف قرارداد عراقی و نیز عوامل اجرایی اعزام شده به عراق صورت گیرد تا در صورت مشاهده هرگونه کاستی در کمترین زمان برای رفع آن چاره اندیشی شود تا زائر به هیچ دلیل متضرر نگردد.

    مدیر عامل شرکت شمسا در ادامه این جلسه گفت: تنوع سازی در پکیج های اعزام عطف به برنامه ریزی های انجام شده با سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در دستور کار ما قرار گرفته است و من از تمام شما مدیران واحدها می خواهم که تمام برنامه ریزی های لازم برای تحقق این امر را در کمترین زمان انجام دهید.

    وی همچنین خطاب به مدیران گفت: همانطور که از چند روز قبل بحث بررسی دوباره هتل ها و آماده سازی آنها توسط واحد اسکان برای ارائه خدمات به زائران در دستور کار قرار گرفته است باید تمامی موارد هتل ها از جمله کیفیت خدمات رسانی، وسایل گرمایشی هتل ها و ... قبل از اعزام کاروان ها به صورت کامل صورت گیرد. در حوزه بیمه و درمان برای سهولت در خدمت رسانی به زائران باید نماینده بیمه در ستاد شهر کاظمین مستقر شود.

    در ادامه جلسه مدیران دوایر مختلف شرکت شمسا به ارائه گزارش جهت آماده سازی اعزام زائران به شهر کاظمین پرداختند.

    در حوزه اسکان کاظم قراخانلو مدیر این واحد پس از ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته این واحد پس از اربعین حسینی جهت بالابردن کیفیت خدمات اسکان زائران در عراق گفت: بررسی هتل ها و راه اندازی دوباره آنها جهت ارائه خدمات مطلوب به زائران در شهر کاظمین از چندروز قبل در دستور کار قرار گرفته و انشالله ظرف 1یا 2 روز آینده از نظر آماده سازی شرایط مطلوب اسکان زائران عتبات عالیات در شهر کاظمین فراهم خواهد شد.

    وی همچنین اضافه کرد:بسترهای لازم جهت اعزام دوباره زائران به شهر کاظمین فراهم شده و البته در این مدت ما بررسی های متعدد جهت بالابردن کیفیت خدمت رسانی در شهرهای نجف و کربلا را نیز انجام داده ایم و انشالله مشتاقان و زائران در طول سفرهای خود نتیجه این زحمات را خواهند دید.

    در حوزه اعزام عطاالله تاجیک مدیر این واحد ضمن ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته این واحد گفت: تمام برنامه ریزی ها و شناسایی لازم جهت اعزام نیروهای ستادی کارآمد با بهره وری بالا صورت گرفته و ما از نظر به کارگیری نیروهای با تجربه مشکل خاصی نخواهیم داشت.

    وی همچنین اضافه کرد: عوامل انتخاب شده جهت استقرار در شهر کاظمین انتخاب شده اند و تمام امور اعزام آنها صورت گرفته است و ظرف 1 یا 2 روز آینده به همکاران مستقر در شهر کاظمین برای خدمت رسانی به زائران گرامی ملحق خواهند شد.

    در حوزه حمل و نقل هوایی محسن صراف زاده مدیر این واحد ضمن ارائه گزارش از جلسات برگزار شده فی مابین این واحد با شرکت های هواپیمایی طرف قرارداد راه اندازی دوباره اعزام از طریق فرودگاه بغداد گفت: با توجه به اعزام زائران به شهر کاظمین طبق هماهنگی انجام شده با شرکت های هواپیمایی طبق سنوات گذشته برخی از اعزام ها از این به بعد از طریق فرودگاه بغداد صورت خواهد گرفت.

    وی ادامه داد: کاروانهایی که ورود آنها از طریق فرودگاه بغداد انجام شود پس از اقامت در شهر کاظمین و کربلا و نجف از طریق فرودگاه نجف به کشور باز خواهند گشت و همینطور کاروان هایی که از طریق فرودگاه نجف وارد عراق شوند پس از اسکان در شهر های نجف و کربلا با عزیمت به کاظمین از طریق فرودگاه بغداد به کشور باز خواهند گشت.

    در حوزه حمل و نقل زمینی سعید معدندار مدیر این واحد نیز گفت: از چند روز قبل تمام برنامه ریزی و هماهنگی های لازم با طرف عراقی جهت ایجاد بستر لازم برای انتقال زائران به شهر کاظمین صورت گرفته است و برای نظارت بر حسن انجام امور حمل و نقل درون کشور عراق شخصا از روز دوشنبه به عراق سفر خواهم کرد تا در صورت بروز مشکلات احتمالی در کمترین زمان موانع را با همکاری همکاران در ستاد عملیات عراق و ستادهای تابعه برطرف نماییم.

    وی همچنین گفت:از جمله مواردی که مدتهاست برای رفاه حال زائران ایرانی در نظر گرفته شده است اتوبوس های احتیاط می باشد که در مکان های مشخص شده در مسیر زائران مستقر هستند تا در صورت خرابی اتوبوس حامل زائران ایرانی در کمترین زمان ممکن جهت انتقال زائران آن اتوبوس اقدامات لازم صورت گیرد.

    در حوزه تدارکات و تغذیه نیز امیر غفوری مدیر این واحد ضمن ارائه گزارش از تغییرات برنامه ریزی شده در تنوع غذایی ارائه شده به کاروان ها در عراق گفت: تمام اقدامات جهت تامین اقلام مورد نیاز و پخت غذای مطلوب و با کیفیت در شهر کاظمین صورت گرفته است . آشپزهای ایرانی بر طبق سنوات گذشته با هماهنگی واحد اعزام برای اعزام به شهر کاظمین انتخاب شده اند و انشالله با اعزام این گروه از آشپزهای با تجربه ، با توجه به اسکان یک روزه زائران در شهر کاظمین رضایت زائران از کیفیت غذای ارائه در این شهر نیز جلب خواهد شد.

    در ادامه جلسه نیز مدیران واحدهای دیگر به ارائه گزارش اقدامات مورد نیاز جهت ایجاد بستر مناسب اعزام زائران به کاظمین پرداختند.

    در انتهای جلسه سید ابوالحسن رضوی ضمن باین این نکته که همکاران ستاد عملیات عراق و ستادهای تابعه که به صورت شبانه روز و مشتاقانه در حال خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) و ائمه اطهار کار بزرگی را در حال انجام هستند و شخصا از تمامی این زحمت کشان تقدیر و تشکر می نمایم گفت: ما باید در اینجا با همکاری و استفاده از رهنمود های دوستان و همکاران خود در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت ، تمام برنامه ریزی ها و تمهیدات لازم را برای خدمت رسانی صادقانه و در خور مردم عزیزمان را بیاندیشیم و دوستان در ستادهای عملیات عراق و گروه های عوامل اجرایی اعزامی نیز با دقت نظر تمام تلاششان را بیشتر از گذشته برای جلب رضایت ائمه اطهار و زائران و مشتاقان زیارت اباعبدالله الحسین (ع) به کار گیرند. به امید اینکه با جلب رضایت این زائران و مشتاقان از نحوه خدمت رسانی و کیفیت سفر و زیارت این بزرگوران خداوند نیز از اعمال همه ما رضایت داشته باشند.