• امروز جمعه 31 فروردين 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    زیارت گفتگو و خطابه نظر حضرت آیت‌الله سبحانی درباره تعیین سرنوشت در شب قدر
     
     
     
     

    نظر حضرت آیت‌الله سبحانی درباره تعیین سرنوشت در شب قدر

    نامه الکترونیک چاپ

    به علت کروی بودن زمین برخی مناطق شب و همزمان برخی دیگر روز هستند لذا اشکالی ندارد که بگوئیم شب قدر 24 ساعت است تا تمام کره زمین را در بر بگیرد.
    به گزارش شمسا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید، ظهر امروز 16 مرداد ماه، در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود در مدرسه علمیه حجتیه قم با اشاره به آیاتی از سوره قدر، اظهار داشت: برخی می‌گویند اگر سرنوشت انسان در شب قدر به طور حتمی مشخص شود، معلوم می‌شود انسان مجبور است، که پاسخ می‌دهیم انسان با ایجاد آمادگی و استعداد در خود سبب تقدیرات الهی می‌شود.
    وی ادامه داد: به علت کروی بودن زمین برخی مناطق شب و همزمان برخی دیگر روز هستند لذا اشکالی ندارد که بگوئیم شب قدر 24 ساعت است تا تمام کره زمین را در بر بگیرد.
    حضرت آیت‌الله سبحانی به تفسیر آیه شریفه «تنزل الملائکه والروح فیها باذن ربهم من کل امر» (قدر 4) پرداخت و گفت: طبق روایات، روح یکی از ملائکه و برتر از جبرئیل است و این که روح به صورت مجزا ذکر شده است به خاطر شرافت است.
    وی افزود: نزول ملائکه گاهی برای خیرات و گاهی برای شر، و نزول روح برای خیر است چون در ادامه خداوند متعال می‌فرماید«سلام هی حتی مطلع الفجر».
    این مرجع تقلید با طرح این سئوال که آیا مقدرات شب قدر اختصاص به انسان دارد؟ گفت: مقدر شدن سرنوشت انسان در شب قدر قطعی است و احتمال دارد مقدرات سایر موجودات هم به وقوع بپیوندد.

    سه شنبه 91/5/17