• امروز سه شنبه 29 بهمن 1398
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    زیارت ماهنامه زیارت پنجمین شماره ماهنامه زیارت شرح خدمات سازمان حج و زیارت و شمسا برای زائران ایرانی عتبات عالیات عراق (2)
     
     
     
     

    شرح خدمات سازمان حج و زیارت و شمسا برای زائران ایرانی عتبات عالیات عراق (2)

    نامه الکترونیک چاپ

    در داخل کشور ایران نیز « سازمان حج و زیارت » هم سو با سیاست کلی دولت محترم مبنی بر کوچک سازی دولت و تقویت بخش خصوصی ، ‌با بهره گیری از توان بالقوه دفاتر خدمات مسافرتی و زیارتی دارای مجوز فعالیت ،‌اهتمام نمود و با مشارکت و سرمایه گذاری مستقیم کارگزاران زیارتی ، شرکتی تحت عنوان شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسر ایران (شمسا) تاسیس و به ثبت رسید که این شرکت عهده دار اجرای کل امور مربوطه به ثبت نام و اعزام زائران ایرانی به عراق می باشد و سازمان حج و زیارت بر کار این شرکت و شرکت های عراقی طرف قرار داد نظارت عالیه دارد.
    خدماتی که به طور عام در زمینه سفرهای زیارتی به عراق پیش بینی شده واجرا می شود را می توان به شرح زیر بر شمرد :
    1- عقد قرارداد رسمی با مقامات مسئول دولت عراق در زمینه اعزام زائران و خدمات مربوطه
    2- مشخص کردن سهمیه روزانه اعزام زائران به تفکیک هر مرز
    3- تخصیص و توزیع سهمیه روزانه استان ها بر حسب تعداد اتوبوس با توجه به جمعیت هر استان ، میزان تقاضای سفر و تعداد دفاتر کارگزار زیارتی
    4-عقد قرارداد رسمی برای ایجاد پوشش بیمه زائران شامل بیمه عمر ، ‌حوادث ، در مان و بار اعم از داخل ایران و در تمام ایام سفر در عراق
    5-عقد قرارداد رسمی برای ایجاد پوشش درمانی ، بهداشتی و خدمات پزشکی اعم از بستری یا سرپایی داخل ایران و داخل عراق که کلیه خدمات برای زائران به طور رایگان ارائه می شود.
    6- ارائه خدمات اینترنتی به منظور ثبت نام متمرکز و عادلانه از متقاضیان تشرف و رعایت نرخ مصوب
    7-ارائه خدمات صدور روادید از سفارت عراق برای کلیه زائران
    8- هماهنگی به منظور تزریق واکسن های پیشگیری از بیماری های مسری زائران قبل از عزیمت
    9- تشکیل دوره های آموزشی در مراکز ا‌ستان ها برای مدیران کاروان ها ،‌روحانیون و مداحان اعزامی
    10- برگزاری کلاس ها و جلسات توجیهی برای کلیه زائران اعزامی در طول سال
    11- اعزام و استقرار نمایندگان ثابت ، مدیران ثابت هتل ها ، ناظران و بازرسان در مرز های مهران ، شلمچه دفتر نمایندگی در شهر های کربلا ، نجف ، کاظمین و بغداد
    12- آموزش آشپز ها‌ی عراقی توسط سر آشپز های با تجربه ایرانی
    13- ایجاد آشپز خانه های مرکزی در نجف و کربلا به منظور ارتقاء کیفیت پخت غذا و رعایت موازین بهداشتی
    14- تجهیز مرزها به مواردی چون سایه بان ،‌نمازخانه ، آب سرد کن ، سرویس های بهداشتی ، تامین صندلی ها
    15- احداث « استراحتگاه موقت » در شهر مرزی مهران به منظور استراحت واقامه نماز زائران ،... که خدمات آن به طور رایگان ارائه می گردد.
    16- ایجاد سرویس های بهداشتی بین راهی در مسیر زائرین از مهران به نجف و کربلا و از شلمچه به نجف و کربلا و بالعکس
    17- برنامه ریزی در امور فرهنگی زائرین وتهیه بروشورها و تراکت های تبلیغاتی به خصوص در ایام مناسبت ها.
    18- تشکیل کمیته مسکن حج و شمسا و اعزام به عراق هردو ماه یکبار جهت درجه بندی کردن هتل ها.

    .