1. ابن عبّاس: لعن رسول اللّه صلىاللهعليهوآله زوّارات القبور؛ ابن عباس: رسول خدا صلىاللهعليهوآله زنانى را كه به زيارت قبور مىرفتند، نفرين مىكرد.
2ـ الإمام الصادق عليهالسلام ـ في بيان سيرة فاطمة الزهراء عليهاالسلام ـ: تأتي قبور الشهداء في كلّ جمعة مرّتين الاثنين و الخميس؛ امام صادق عليهالسلام ـ در بيان سيره فاطمة زهرا عليهاالسلام ـ: آن حضرت هر هفته دو بار دوشنبه و پنجشنبه به زيارت قبور شهداى احد مىآمد. لطفا براي من توضيح بدهيد، چطور تضاد بين احاديث بالا را براي خودم و ديگران رفع كنم؟!
در پاسخ به چند نکته توجه نمایید:
1. موضوع تعارض در جایی مطرح است که اعتبار و حجیت هر دو روایت مورد نظر ثابت شده و مسلم باشد.
2. اعتبار روایت اهل سنت و روایت شیعه با توجه به ملاک های هر کدام باید مورد برسی قرار گیرد و موضوع تعارض را باید در محدوده فقه و عقاید شیعه مورد بحث قرار داد و نمی توان گفت میان روایتی از اهل سنت و روایتی از شیعه تعارض وجود دارد مگر آن که آن روایت عامی از نظر فقه شیعه و ملاک های رجالی و روایی آن مورد قبول باشد.
3. روایت منع پیامبر از زیارت قبور توسط زنان از نظر فقه شیعه و عقاید آن مورد قبول نمی باشد بلکه بر عکس زیارت قبور توسط زنان امری بوده که مکرر در زمان خود پیامبر اتفاق افتاده است و آن حضرت از آن منعی نکرده است و بهترین دلیل بر جواز آن همان زیارت قبور شهدای احد وحضرت حمزه(ع) می باشد .
4- روایت نفرین و منع پیامبر از زیارت قبور هم از نظر سندی و هم از نظر دلالتی از نظر شیعه مورد اشکال است که در کتاب هایی که در رد وهابیت نوشته شده مانند آیین وهابیت آیه الله سبحانی به روشنی بیان شده است.
منبع: پرسمان دانشجويي
- آيا سر امام حسين(ع) بعد از سوريه به كربلا برگشت؟ به چه صورت بود؟
- در زيارت عاشورا كلمه طلب ثاري كم نوشته مي شود در حالي كه طبق قاعده بايد ثاركم باشد. لطفا راهنمايي فرمائيد.
- اساسا چرا اهل بيت عليهم السلام بايد گناهان را ببخشند؟
- اگر بخواهم به زيارت کربلا نايل شوم، براي آمادگي و بهره مند شدن هر چه بيشتر چه کتابهايي مطالعه کنم تا با ديد عميق به زيارت نایل شوم؟
- نماز جماعت