• امروز جمعه 31 فروردين 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اماکن و اشخاص كشور عراق كربلا حضرت زينب سلام الله عليها حضرت زینب ( علیها السلام) میراث دار ائمه
     
     
     
     

    حضرت زینب ( علیها السلام) میراث دار ائمه

    نامه الکترونیک چاپ

    شيخ صدوق ، محمد بن بابويه (ره ) مي گويد: حضرت زينب (س ) نيابت خاصي از طرف امام حسين (ع ) داشت و مردم در مسائل حلال و حرام به او مراجعه كرده از او مي پرسيدند، تا اينكه حضرت سجاد (ع )

    بهبود يافت .
    شيخ طبرسي (ره ) گويد: حضرت زينب (س ) روايات بسياري را از قول مادرش حضرت زهرا (س ) روايت كرده است .
    از عماد المحدثين روايت شده است كه : حضرت زينب (س ) از مادر و پدر و برادرانش و از ام سلمه و ام هاني و ديگر زنان روايت مي كرد و از جمله كساني كه از او روايت كرده اند، ابن عباس و علي بن الحسين (ع ) و عبدالله بن جعفر و فاطمه صغري دختر امام حسين (ع ) و ديگرانند.
    همچنين ابوالفرج گويد: زينب بانويي عقيله كه ابن عباس سخنان حضرت زهرا(س ) را در مورد فدك از قول او نقل كرده و مي گويد: عقيله ما، زينب دختر علي (ع ) به من گفت .
    از ظاهر فرمايش فاضل دربندي و ديگر عالمان چنين به دست مي آيد كه حضرت زينب كبري (س ) علم منايا و بلايا (خوابها و حوادث آينده ) را همچون بسياري از ياران حضرت علي (ع )، مانند ميثم تمار و رشيد هجري و برخي ديگر مي دانسته و بلكه در ضمن اسراري كه بيان كرده ، به طور قطع و مسلم آن حضرت را از مريم دختر عمران و آسيه دختر مزاحم و ديگر زنان با فضيلت برتر دانسته است .
    وي در ضمن فرمايش حضرت سجاد (ع ) كه به آن حضرت فرموده بود: ((اي عمه تو بحمدالله دانشمند بدون آموزگار و فهميده بدون آموزنده هستي .))، گويد: اين فرمايش خود دليل و حجت بر آن است كه زينب دختر حضرت اميرالمؤ منين (ع ) محدثه بوده يعني به او الهام مي شده است و عمل او از علم لدني و آثار باطني مي باشد.
    -فاطمه زهرا(س ) شادماني دل پيامبر، ص ‍ 862

     

    چهارشنبه 91/3/17

    ساعت : 9:20