خواندن نماز و هدیه آن به روح هر یک از اولیای الهی، پدر و مادر، دوستان و بستگان بلا اشکال است و دارای ثواب واجر معنوی، لکن خواندن نماز زیارت تنها برای افرادی صحیح است که در روایات ائمه معصومین برای آنان نماز زیارت وارد شده و برای غیر معصومین برای برخی همچون حضرت عباس و یا شهدای کربلا نیز وارد شده و برای سایرین اگر پس از زیارت قبورشان نمازی خوانده میشود خوب است به نیت هدیه و اهدای ثواب به روح آنان باشد. و به عنوان نماز زیارت هر چند اطلاق بدعت هم بر آن شاید صحیح نباشد لکن بهتر است خوانده نشود.
منبع: پرسمان دانشجويي
ديگر مطالب
- چند روايت در مورد ساخت بارگاه و ضريح از پيامبر(ص) و امامان(ع) مي خواهم.
- اگر راه ارتباط ما با امامان(ع) از طريق روح است و براي روح زمان و مكان مطرح نيست، دليل زيارت مرقد آنان چيست؟
- اصحاب امام علي عليه السلام
- آيا جمله كل يوم عاشورا با اين جمله امام حسن خطاب به امام حسين(عليهم السلام) كه فرمودند: « لا يوم كيومك يا اباعبدالله» منافاتي ندارد؟
- احكام و آداب سفر









