• امروز جمعه 14 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار متفرقه حضرت علی(ع) مظهر اسماء الله الحسنی است
     
     
     
     

    حضرت علی(ع) مظهر اسماء الله الحسنی است

    نامه الکترونیک چاپ

    به گزارش شمسا به نقل از ایکنا ، آيت‌الله دری نجف‌آبادی، نماينده ولی فقيه در استان مركزی و امام جمعه اراك در ديدار با مسئولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرايی استان كه امروز، 9 خردادماه در دفتر امام جمعه اراك برگزار شد تقارن ماه مبارك و خجسته رجب‌المرجب با خردادماه را باعث مباهات خواند و افزود: مصادف شدن روزهای مبارك اين ماه خجسته با ايام و روزهای بياد ماندنی خردادماه توفيق و فرصتی است كه خداوند متعال در اختيار انسان‌ها قرار داده كه اميد است با برگزاری مراسم پيش رو اين فرصت را غنيمت بشماريم.
    وی با اشاره به اينكه ماه رجب از جمله ماه‌هايی است كه با فرستادن زاد و توشه به پيشگاه حضرت حق مي‌توان در زمره رجبيون قرار گرفت ادامه داد: معنای مؤمن اين است كه با انجام و صحه گذاردن بر انجام اعمال اين ماه و عمل به قرآن و دستورات مؤكد ائمه اطهار(ع) به اين مهم دست يابد.
    آيت‌الله دری نجف‌آبادی شرايط قرار گرفتن در زمره رجبييون را قرار گرفتن در مسير معرفت، اخلاص، صداقت، وفای به عهد و عشق به ذات اقدس احديت توصيف كرد.
    نماينده ولی فقيه در استان مركزی در ادامه حضرت علی(ع) را مظهر فتوت و مروت خواند و اضافه كرد: مولا علی(ع) و ديگر ائمه عظيم‌الشأن(ع) قرآن ناطق هستند؛ لذا هرچه كه كلام الله از كرامت، مناهی، محرمات و مكروهات بيان می‌فرمايد در وجود مبارك مولا علی(ع) و ديگر ائمه(ع) متجلی شده است.
    وی در خصوص فضايل حضرت اميرالمؤمنين(ع) تأكيد كرد: اين امام همام مظهر اسماء الله الحسنی است و حقايق قرآن را با كردار و رفتار در ابعاد سياسی، اجتماعی، اخلاقی پياده و آن را به همگان توصيه می‌نمايد.
    امام جمعه اراك با بيان اين مطلب كه حضرت علی(ع) به مدت چهار سال و 9 ماه فرصت داشت مبانی اسلام ناب را ترويج دهد بيان كرد: مولا علی(ع) در همين مدت كوتاه آثار بسيار ارزشمندی از جمله نهج‌البلاغه، خطبه‌های ناب و درس‌هايی از علوم و معارف را به مسلمانان گوشزد می‌كند كه با انجام آن كارها همواره در مسير الهی قرار خواهند گرفت.
    اين مقام مسئول به ذكر فضايل اين امام والامقام از زبان زمخشری يكی از عالمان اهل سنت پرداخت و گفت: علی(ع) شخصيتی است كه دشمنان از سر عقده اجازه بيان فضايل و كرامات ايشان را نمی‌دادند و مسلمانان از سر ترس از ذكر بيان فضايل ايشان غافل بودند.
    وی متذكر شد: آلودگی‌های حاشيه‌ای را از دامان خود دور كنيد و اجازه ورود آلودگی را به قلب‌های خود ندهيد، چرا كه ما به‌عنوان يك كشور مسلمان بايد از اسلام، قرآن و اهل بيت(ع) حفاظت كنيم و با دامن زدن به اصول انحرافی با آبروی اسلام و قرآن بازی نكنيم.
    آيت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: با تربيت جوانان و نوجوانان از آنان انسان‌های پاك‌طينت مانند شهيد همت و ديگر شهدا به عمل آوريم، چرا كه اگر نوجوانان ذره به افكار شوم و پليد دشمن گرايش داشته باشند مايه سرباری جامعه خواهند بود.
    نماينده ولی فقيه در استان مركزی در پايان به حضور شهدای گرانسنگ دفاع مقدس در استان اشاره كرد و افزود: اميد است با ايجاد فرهنگ شهادت جامعه را به‌سمت پاكی، عفاف و عشق به قرآن سوق دهيم.

    چهارشنبه 91/3/10

    ساعت : 11:25