• امروز دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار متفرقه پاداش کسی که عیوب مومنی را می‌پوشاند؟
     
     
     
     

    پاداش کسی که عیوب مومنی را می‌پوشاند؟

    نامه الکترونیک چاپ

    ضد عیب‌جوئی، عیب‌پوشی است که بزرگترین شاخه‌ای از خیرخواهی است و در فضیلت و شرافت پرده‌پوشی همین بس است که یکی از صفات آفریدگار

    جهان «ستّار» است.
    پیامبر خدا(ص) درباره پاداش کسی که رسوایی مؤمنی را بپوشاند، فرمودند: "هر کس رسوایی مؤمنی را بپوشاند، چنان است که دختر زنده به گوری را از گورش نجات دهد1".
    ایشان درباره این‌که عیب‌پوشی چه بهره اخروی دارد؟ می‌فرمایند: "هر که از برادر خود گناهی بداند و آن را بپوشاند، خداوند در روز قیامت گناهان او را بپوشاند2".
    امام باقر(ع) نیز به این سوال پاسخ دادند که عیب پوشی مؤمن برای مؤمن تا چه اندازه است؟ ایشان فرمودند:"مؤمن در برابر مؤمن وظیفه دارد که 70 گناه بزرگ او را بپوشاند3".
    اهمیت و ارزش این عمل آنقدر بالاست که از رسول مکرم اسلام وارد شده است که: "در قیامت بنده‌ای را می‌آورند که گریزان است، خدای سبحان سوال می‌کند که چرا گریه می‌کنی؟ می‌گوید گریه می‌کنم بر آنچه از عیوب و بدی‌های من در نزد آدمیان و فرشتگان آشکار خواهد شد.
    خداوند می‌فرماید: ای بنده من تو را در دنیا با کشف عیوب و اعمال ناشایست تو رسوا نکردم و حال آنکه گناه می‌کردی و می‌خندیدی! چگونه امروز تو را رسوا می‌کنم و حال آنکه معصیت نمی‌کنی و گریانی4".

    منبع : الف

     

    دوشنبه 91/921