• امروز پنجشنبه 30 فروردين 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار متفرقه مراسم دوازدهمین سالگرد تأسیس کانون بازنشستگان سازمان حج و زیارت برگزار شد
     
     
     
     

    مراسم دوازدهمین سالگرد تأسیس کانون بازنشستگان سازمان حج و زیارت برگزار شد

    نامه الکترونیک چاپ

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  شمسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، مراسم دوازدهمین سالگرد تأسیس کانون بازنشستگان سازمان حج و زیارت بعد از ظهر امروز شنبه 23 فروردین ماه ، با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت و رؤسای پیشین این سازمان و جمعی از بازنشستگان سازمان حج و زیارت برگزار شد

     

     

     

    در ابتدای این مراسم آقای حمزه ای رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان سازمان حج و زیارت تاریخچه ای از تأسیس کانون را بیان کرد و گفت : کانون فعالیت خود را با نظارت بر ثبت نام و کلاسهای آموزشی حجاج و عمره گزاران و ارزیابی دفاتر خدمات زیارتی و بازرسی اجمالی از آژانس های زیارتی آغاز کرد و زیربنای سیستمی شدن اطلاعات دفاتر خدمات زیارتی توسط کانون بازنشستگان سازمان انجام گرفته است.

    در ادامه این مراسم مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان مجموعه حج و زیارت و تقدیر از زحمات رؤسای پیشین و پیشکسوتان این سازمان ، گفت : شما عزیزان تاریخ زنده و پرافتخار سازمان حج و زیارت هستید و از آنجایی که کانون مجموعه ای فعال و پویا است و نشاط خوبی بر آن حاکم است، لذا در توصیف شما عزیزان بجای بازنشسته باید از واژه پیشکسوت استفاده کرد.

    وی افزود : شما عزیزان بر همه وظایف و فعالیت های سازمان اشراف دارید و با اطمینان خاطر و اعتماد کامل برخی از وظایف سازمان می تواند به مجموعه کانون بازنشستگان تفویض و راهکار های اجرایی آن پیش بینی شود.
    رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد : در سال گذشته شرکتی تحت عنوان «شرکت توسعه و امید زائر» با توصیه نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت با سرمایه یک میلیارد تومان ثبت شده که حوزه وظایف و فعالیت آن توسعه زیر ساخت‌های خدماتی به زائران در عراق است.

    مهندس اوحدی اضافه کرد : با توجه به شرایط حاکم بر عراق و توقع مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش سه برابری اعزام‌ها، انشاءالله این شرایط با تأسیس شرکت مذکور محقق خواهد شد و بدین ترتیب زمینه و بستر مناسبی نیز برای حضور شما عزیزان در این امر خداپسندانه فراهم خواهد شد.

    وی بیان کرد : در خصوص توسعه زیرساختهای خدمات به زائران عتبات جلسه ای در روزهای پایانی سال گذشته با حضور بانکها و ستادبازسازی عتبات تشکیل شده و شرکتی با سرمایه هزار میلیارد ریال ثبت شده است و در این پروژه بخش خصوصی فعال شده و با نظارت سازمان حج و زیارت سرمایه گذاری در این حوزه صورت خواهد پذیرفت.

    رئیس سازمان حج و زیارت از اعزام تیم فنی این سازمان به استان خوزستان به منظور بررسی زمینی در چزابه و شلمچه برای تأسیس اقامتگاه برای زائران عتبات خبر داد و گفت : انشاءالله این پروژه ها تا پایان اردیبهشت سالجاری کلید خواهد خورد و لازم است خود مجموعه حج و زیارت مدیریت بهره برداری از این پروژه را بر عهده داشته باشد.

    وی اظهار داشت : یک قطعه زمین در نجف و یک قطعه زمین در کربلا نیز برای تأسیس هتل برای اقامت زائران در نظر گرفته شده است.

    مهندس اوحدی در پایان سخنانش توفیقات بدست آمده در حوزه حج و زیارت را نتیجه انسجام و وحدت موجود در بین مجموعه دانست.

    در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن تقدیر از بازنشستگان و پیشکسوتان عرصه حج و زیارت گفت : تلاش شما عزیزان طی این سالها باعث شده تا امروز سازمان حج و زیارت به عنوان یک مجموعه قدرتمند در خدمت فرهنگ دینی باشد .

    ایشان ادامه داد : در طی سالهای حضورم در مجموعه حج و زیارت علی رغم پایین بودن دستمزد کارکنان این مجموعه خرسندم که مجموعه حج و زیارت مبری از فساد مالی و اداری بوده و همکاران این مجموعه با عزمی جهادی در حوزه حج، عمره و عتبات تلاش و خدمت رسانی می کنند.

    سرپرست حجاج ایرانی بیان داشت : درست است که بازنشستگی شغلی برای شما اتفاق افتاده که این بازنشستگی حقیقی نیست، اما لازم است دست از تلاش برندارید و به فراگیری دانش ، استفاده و بهره گیری از تجربیات خود بپردازید.

    آقای قاضی عسکر در پایان گفت : بایستی آینده نگر باشیم و با اخلاص در مسیر خدمت به مردم گام برداریم که به فرموده رسول گرانقدر اسلام(ص) ، بهترین مردم، کسی که بیشترین نفع را به مردم برساند.

    در پایان این مراسم یک سهم از سهام مربوط به کانون بازنشستگان حج و زیارت به 9 نفر از بازنشستگان جدید این سازمان اهدا شد.

     

    تاریخ انتشار:93/1/24-13:08