• امروز پنجشنبه 30 فروردين 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار عراق سخنرانی کربلا/ سه رکن اصلی هدایت انسان
     
     
     
     

    سخنرانی کربلا/ سه رکن اصلی هدایت انسان

    نامه الکترونیک چاپ

    مراسم دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حرم علمدار یکشنبه 14 آبان همچون شب های گذشته با حضور گسترده علاقه مندان اهلبیت(ع)برگزار شد.
    به گزارش شمسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج به عتبات عالیات، این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سپس حجت الاسلام سیدحسن پورموسوی با قرائت اشعاری زیبا در وصف حضرت ولی عصر(عج)سخنرانی اش را آغاز کرد.
    وی سپس با بیان این نکته که ما برای به کمال رسیدن خلق شده ایم طبق آیات و روایات ارکان هدایت انسان ها را برشمرد و گفت:هدایت انسان ها سه رکن اصلی دارد یکی مربوط به خداوند است،دیگری مربوط به حجت خداوند است و سومی هم مربوط به خود انسان است.
    سخنران مراسم بعثه مقام معظم رهبری در حرم علمدار با تشریح این ارکان در مورد موضوع سکوت حضرت علی(ع) هم سخن گفت:این که ما می گوییم امام سکوت کردند این ظلم به ایشان است،امام سکوت نکردند بلکه صبر کردند.
    حجت الاسلام پورموسوی ضمن بیان این موضوع که ما در قرآن بیش از 300آیه در مورد اهلبیت(ع) داریم سخنانش را با حدیثی از مولای متقیان به پایان برد:همه زیبایی ها در سه کلمه جمع شده است در نگاه کردن،در کلام و در سکوت.
    پس از آن فراغی یزدی ذاکر دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا مرثیه خوانی کرد.
    صبح یکشنبه هم حجت الاسلام پورموسوی بعد از زیارت عاشورا در حرم سیدالشهدا سخنرانی کرد و پیرامون عید غدیر و محبت حضرت محمد(ص) و آل ایشان سخن گفت.
    لازم به ذکر است که مراسم بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی هر روز صبح در حرم سیدالشهدا و شب در حرم علمدار برگزار می شود.

    دوشنبه 91/8/15