• امروز شنبه 1 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار عراق نوري مالكي:ملت عراق فريب توطئه‌گران را نخواهد خورد
     
     
     
     

    نوري مالكي:ملت عراق فريب توطئه‌گران را نخواهد خورد

    نامه الکترونیک چاپ

    به گزارش شمسا به نقل از حج ، نوری مالکی نخست وزیر عراق که به همراه هیاتی بلند پایه با حضور در محل اقامت حضرت آیت الله نوری همدانی در این کشور با وی دیدار کرده بود، به این مرجع تقلید خیر مقدم گفت.
    وی امنیت عراق را محصول زحمات شبانه روزی و اتحاد احزاب و گروه های مختلف عراقی دانست و تاکید کرد: بحمدلله در کشور عراق توسعه زیربنایی بسیار خوبی شکل گرفته است که بزودی شاهد توسعه و شکوفایی بیشتر این کشور خواهیم بود.
    نخست وزیر عراق با اشاره به وحدت شیعیان و اهل سنت کشور عراق، ابراز داشت: هرگز بین شیعه و سنی تفاوتی نیست، خوشبختانه شیعیان و اهل سنت در کمال آرامش در کنار هم زندگی می کنند.
    وی به دسیسه استکبار، صهیونیسم و برخی کشورهای وابسته اشاره و تاکید کرد: خوشبختانه دشمنان در طرح اختلاف افکنی و ایجاد جنگ طایفه ای در کشور عراق شکست خورده اند.
    نوری مالکی اضافه کرد: آنها می خواستند عراق را گرفتار جنگ های قومی، مذهبی و قبیله ای کنند، اما خوشبختانه مردم مسلمان اعم از شیعه و سنی و دیگر مذاهب با هوشیاری توطئه آنان را خنثی کردند.
    نخست وزیر عراق تاکید کرد: امروز همه مشاهده می کنند که ملت عراق برای سرزمین خود فداکاری می کند و هرگز فریب توطئه توطئه گران را نخواهند خورد.
    وی از همبستگی توام با عقلانیت، وحدت و انسجام همه سلایق سیاسی به عنوان محور اصلی موفقیت دولت و ملت عراق یاد کرد.
    نخست وزیر عراق همچنین ارتباط دو کشور را مطلوب ارزیابی کرد و خواستار ارتباط بیشتر بین ملت و دولت ایران و عراق شد.
    نوری مالکی همچنین ضمن ابلاغ سلام به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، اظهار امیدواری کرد که در آینده نه چندان دور شاهد توسعه و گسترش ارتباطات در عرصه ها و ابعاد مختلف باشیم.

    سه شنبه 91/8/24