• امروز پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار عراق اتمام بازسازی سنگ‌کاری و نصب درب‌های حرم مطهر امامین جوادین(ع)
     
     
     
     

    اتمام بازسازی سنگ‌کاری و نصب درب‌های حرم مطهر امامین جوادین(ع)

    نامه الکترونیک چاپ

    با توجه به اتمام مرحله‌ای از بازسازی حرم مطهر امامین جوادین از جمله سنگ‌کاری و نصب درب‌های حرم تلاش‌ها برای نهایی‌کردن باقیمانده طرح‌ها با سرعت ادامه دارد.

     

     

    از آنجا که بازسازی ایوان‌های حرم مطهر امامین جوادین در کاظمین رو به پایان است سایر طرح‌های مرتبط با این حرم با سرعت بیشتری در حال تکمیل هستند که ساخت درب‌ها و کتیبه های این حرم بخشی از آنهاست.کار ساخت دربهای جدید حرم مطهر کاظمین که طرح آنها مطابق با درب بالاسر حرم مطهر است از سال گذشته و پس از نصب درب مسجد صفویه آغاز شده و پس از اتمام قلم‌زنی بخش رویی با طراحی محراب پشت درب ادامه دارد.

    همچنین درب دیگری از این حرم که با درخواست تولیت محترم حرم امامین جوادین در حال ساخت است در مرحله قلمزنی است. طرح این درب مشابه درب میناکاری‌شده فعلی باب‌المراد است که 50 سال پیش توسط اصفهانی‌ها ساخته شده است و جایگزین این درب خواهد شد.

    ابعاد این دربها به ترتیب 316*367  و 340*400  سانتی‌متر بوده و هر دو با روش‌های آب‌کاری طلا و میناکاری ساخته می‌شوند.

    از سوی دیگر کتیبه‌های موجود بر ضریح مطهر موسی بن جعفر (ع) که کار قلم‌زنی آن به پایان رسیده در مرحله میناکاری قرار دارد و پس از تکمیل جهت تعویض به کاظمین انتقال خواهند یافت.

    خاطرنشان می سازد: درب‌ها و کتیبه‌های مذکور همگی در کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی استان اصفهان در حال ساخت هستند

    تاریخ انتشار: 92/4/8 - 15:08