• امروز شنبه 1 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار عراق مرز های مهران ،چذابه و شلمچه اماده بازگشت زائران اربعین حسینی
     
     
     
     

    مرز های مهران ،چذابه و شلمچه اماده بازگشت زائران اربعین حسینی

    نامه الکترونیک چاپ

    مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت گفت: در روزهاي اخير بين زائران ايراني حاضر در عتبات شايعه شده مرزهاي چزابه و شلمچه هنگام بازگشت بسته خواهد بود كه اين موضوع تكذيب مي‌شود.

     

     

    به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، محسن نظافتي افزود: زائران ايراني نگران نباشند، هر سه مرز مهران، چزابه و شلمچه براي پذيرش زائران در هنگام بازگشت باز خواهد بود.

    نظافتي اضافه كرد: مرز مهران، نزديكترين مرز كشورمان با كربلاي معلي محسوب مي‌شود، بدين جهت احتمال مي‌رود با پايان اربعين ترافيك زائران در اين مرز بسيار زياد باشد.

    وي به زائران عتبات عاليات كه قصد بازگشت به كشور دارند توصيه كرد از همان مرزهايي كه خارج شده اند، وارد شوند تا ترافيك عبور و مرور بين مرزهاي كشور تقسيم شود.

    مدير كل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت گفت: پيش بيني مي‌شود با پايان اربعين حسيني و آ‎غاز بازگشت زائران ايراني به كشورمان، روزانه ۱۳۰ هزار نفر از مرزهاي كشور وارد شوند.

    نظافتي به جلسه اخير ستاد ساماندهي زائران عتبات عاليات ويژه بازگشت آنها به كشور اشاره كرد و گفت: به زائراني كه امكان اقامت در عتبات تا سه يا چهار روز بعد از اربعين را دارند توصيه مي‌شود براي بازگشت عجله نكنند.

    بنابر اعلام سازمان حج و زيارت در ايام اربعين حدود ۴۷۷ هزار ايراني به عتبات عزيمت نموده اند كه با احتساب برگشت تعدادي از آنان به كشور، حدود ۴۳۰ هزار نفر در روز اربعين در كربلا حضور دارند.

    زمان انتشار:92/10/4 - 13:55