• امروز جمعه 7 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار عراق كاهش هزينه‌هاي دريافتي از زائران ايراني در كشور عراق
     
     
     
     

    كاهش هزينه‌هاي دريافتي از زائران ايراني در كشور عراق

    نامه الکترونیک چاپ

    رئيس سازمان حج و زيارت از انعقاد تفاهم نامه‌اي با وزارت جهانگردي عراق در راستاي يكسان سازي و كاهش هزينه‌هاي دريافتي از زائران ايراني در كشور عراق خبر داد.

     

     

    سعيد اوحدي كه هم‌اكنون به همراه حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در كشور عراق حضور دارند، گفت: اين سفر به دعوت لواء سمسيم وزير جهانگردي عراق انجام شده است و قرار است در روز سوم سفر تفاهم نامه‌اي در خصوص يكسان سازي قيمت‌ها و عوارض ورود زائران ايراني به عراق منعقد شود.

    وي ادامه داد: قبل از انجام سفر كميته‌اي به عراق سفر كردند تا متن تفاهم نامه مورد نظر را مورد بررسي كارشناسانه قرار دهند.

    رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به هزينه‌هاي اخذ شده توسط كشور عراق از زائران ايراني اظهار داشت: هزينه‌اي كه كشور عراق بابت ويزا از زائران ايراني اخذ مي‌كند ۴۰ دلار است در حاليكه ايران از مسافران عراقي ۲۰ دلار مي‌گيرد، مبلغي كه بابت خروجي فرودگاه‌ها اخذ مي‌كنند نيز متفاوت است و همچنين در فرودگاه كشور عراق وروديه‌اي را ازا زائران مي‌گيرند كه ما آنها را نيز دريافت نمي‌كنيم و ۱۰ دلار نيز تحت عنوان وزارت جهانگردي دريافت مي‌كنند.

    اوحدي اظهار داشت: ما در اين تفاهم‌نامه تلاش داريم تا هزينه‌هايي كه بابت برخي از موارد مانند ويزا، هزينه خروج فرودگاهي و هر هزينه ديگري را يكسان سازي كنيم كه در صورت تحقق اين مورد هزينه سفر زائران ايراني به كشور عراق كاهش پيدا مي‌كند.

    رئيس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: همچنين در اين سفر به دنبال اين هستيم تا ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري مشترك براي احداث هتل و آشپزخانه را بررسي كنيم تا خدمات در خور شأن زائر را فراهم كنيم و همچنين با تأسيس شركتي كه قرار است در داخل مرزها و همچنين در كشور عراق برگزار شود در جهت توسعه زيرساخت‌ها اقدام مي‌كنيم.

    وي افزود: ظرفيت‌هاي موجود در كشور عراق براي سرمايه‌گذاري شناسايي مي‌شود تا به‌توان از آنها براي گسترش امكانات و سرمايه‌گذاري‌ها استفاده كرد.

    تاریخ انتشار:92/10/25 - 11:16

    .