• امروز جمعه 31 فروردين 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار عراق عراق رابدون اتكا به نفت و بادرآمد گردشگردي مي‌سازيم
     
     
     
     

    عراق رابدون اتكا به نفت و بادرآمد گردشگردي مي‌سازيم

    نامه الکترونیک چاپ

    حجت الاسلام قاضي عسكر و سعيد اوحدي ظهر امروز با حجت الاسلام محمد تقي مولي امير الحاج عراق ديدار و گفت و گو كردند.

     

     

     

    حجت الاسلام قاضي عسكر در ابتداي اين ديدار با اشاره به اقداما مثبت سازمان حج و زيارت ايران براي ساماندهي زائران به ويژه در مراسم اربعين، گفت: رقم رسمي ۵۰۰ هزار زائر ايراني در اربعين امسال قابل افزايش است و ما حتي از هم اكنون ستادي را براي ساماندهي زائران اربعين سال آينده تشكيل داده ايم و اميدواريم با خدماتي كه در مناطق مرزي در قالب اماكن اقامتي ايجاد مي‌شود، مردم با خيال راحت‌تري در اين مراسم معنوي شركت كنند.

    وي با اشاره به اهداف اين سفر به عراق، گفت: كار ديگر ما در اين سفر بررسي زمين هايي است كه امكان ساخت دارد و مي‌توان در آنها هتل ايجاد كرد.

    نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت اظهار داشت: هم اكنون آمادكي ساخت هتل در زمين هايي كه شما اعلام كنيد از سوي ما وجود دارد و زمين هايي كه وجود دارد در همين سفر كار كارشناسي آن شروع شود و تا چند ماه آينده به نتيجه برسيم.

    حجت الاسلام قاضي عسكر به موضوع تامين مايحتاج زائران ايران اشاره كرد و افزود: تامين مواد غذايي مناسب براي زائرين در دستور كار قرار دارد.

    وي موضوع حمل و نقل زائران را نكته مهم ديگري دانست كه بايد مورد توجه طرفين قرار گيرد.

    نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با بيان اينكه ظرفيت دو كشور براي گسترش روابط بسيار بالاست اظهار داشت: ما خوشحاليم كه امروز وضعيت عراق و اقتدار دولت اين كشور روز به روز بيشتر مي‌شود و اين جريان تكفيري كه امروز در بخش هايي از عراق تحركاتي دارد و همين عملكرد وفاق را در ميان مردم عراق به وجود آورد.

    حجت الاسلام قاضي عسكر تاكيد كرد: بايد فرصت‌ها را غنيمت شمرد و نگذاشت كه اين فرصت‌ها از دست برود.

    در ادامه اين ديدار سعيد اوحدي رييس سازمان حج و زيارت با اشاره به تجربه اين سازمان در بالا بردن و ارتقاي تعداد زائران در عمره و همچنين برگزاري عمره پس از ۳۰ سال در ماه صفر، گفت: ما در عمره ۷۰ درصد افزايش عمره گزار داشته ايم و همين موضوع را نيز مي‌توانيم در عتبات ساماندهي كنيم.

    وي با بيان اينكه پس از ساماندهي موضوع حج تصميم داريم به ساماندهي موضوع عتبات بپردازيم، اظهار داشت: بدون شك در عراق اراده زيادي براي همكاري وجود دارد چون ما از نظر فرهنگي و مذهبي نزديكي بسياري با يكديگر داريم.

    رييس سازمان حج و زيارت با اشاره به انجام كارهاي كارشناني و مهندسي لازم براي گسترش و توسعه امكانات زيرساختي براي افزايش ميزان زائران و بهبود خدمت رساني تصريح كرد: ما با دست پر به اين سفر آماده ايم و آمادگي همكاري در زمينه‌هاي مختلف را داريم.

    بنابر اين گزارش، حجت الاسلام محمد تقي مولي نيز با اشاره به حضور زائران در عتبات عاليات، گفت: ما نياز به تجربه داريم و در ادامه تسهيلاتي را مي‌توانيم فراهم كنيم كه به زائران خدمات بدهيم.

    وي اضافه كرد: بايد مقدمات فراهم شود و اگر اين مقدمات در مرز و محل‌هاي اقامتي تامين گردد ويزايي بيشتري نيز براي زائران صادر خواهد شد.

    امير الحاج عراق سفر زائران ايراني را داراي ابعاد مختلف فرهنگي، سياسي و اجتماعي و اقتصادي خواند و افزود: حتي بدون پول نفت و با تكيه بر گردشگري و حضور زائرين مي‌توان عراق را ساخت.

    حجت الاسلام مولي موضوع سرمايه گذاري شركت‌هاي ايراني در عراق را نيز مدنظر قرار داد و گفت: درباره اين موضوع نيز بايد همفكري لازم صورت گيرد و موضوع توسعه سرمايه گذاري پيگيري شود.

    وي خاطرنشان كرد: در زمينه‌هاي ديگر نظير فرهنگ و نشر كتب مناسب براي زائرين نيز مي‌توانيم همكاري‌هاي خوبي داشته باشيم و آماده هستيم از تجربيات ايران در زمينه‌هاي مختلف از جمله عمره و خدمت رساني به زائران استفاده كنيم.