• امروز شنبه 1 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار عراق جزئيات اعزام زائران ايراني به عتبات اعلام شد
     
     
     
     

    جزئيات اعزام زائران ايراني به عتبات اعلام شد

    نامه الکترونیک چاپ

    به گزارش سایت  شمسا به نقل از خبرگزاری عتبات ، محسن نظافتي، سرپرست اداره كل عتبات سازمان حج و زيارت با اشاره به آغاز اعزام‌هاي نوروزي عتبات از روز ۲۱ اسفندماه، از اعزام روزانه ۵ هزار نفر به عراق خبر داد.

     

     

    وي با بيان اينكه ۴۰ درصد اعزام‌هاي نوروزي عتبات به صورت هوايي و ۶۰ درصد به صورت زميني انجام خواهد شد، افزود: تعداد اعزام‌هاي نوروزي عتبات نسبت به سال گذشته، ۲۵ درصد افزايش يافته است.

    سرپرست اداره كل عتبات سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه تعداد اعزام‌ها در پروازهاي هوايي تغييري نكرده و اين ميزان افزايش در كاروانهاي زميني رخ داده است، گفت: سال گذشته ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به عتبات اعزام شد و امسال آمار اعزام‌ها ۱۲۵ دستگاه اتوبوس در روز خواهد بود.

    وي در ادامه به اين سؤال كه چرا مسؤولان حج و زيارت براي پرداخت ارز مبادله اي به حج و عمره پيگيري مي‌كنند، اما براي عتبات اين اقدام را انجام نمي‌دهند، پاسخ داد: دولت علي رغم پيگيري‌هاي بسيار و جلسات متعدد سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبري اعلام كرد كه تنها براي عمره و حج ارز مبادلاتي پرداخت مي‌كند.

    نظافتي به دلايل دولت براي حذف ارز مبادلاتي عتبات اشاره كرد و افزرد: مردم براي اعزام به حج و عمره سال‌ها در بانك‌ها سپرده گذاري مي‌كنند به همين سبب دولت، حج و سپس عمره را در اولويت پرداخت ارز مبادله اي قرار داده است، اما در حال حاضر براي پرداخت ارز مبادله اي به عتبات حتي براي غذا و دارو هم اقدام نمي‌كند.

    وي با اشاره به اينكه دولت پيشنهاد سازمان حج و زيارت مبني بر قرار دادن ارز مبادله اي زائران را براي عتبات نپذيرفته و اصرار دارد كه اين پول در اختيار مردم قرار گيرد، گفت: نوروز امسال مبلغ ۲۰۰ دلار به زائران عتبات و ۳۰۰ دلار براي زائران عمره پرداخت مي‌شود.

    سرپرست اداره كل عتبات سازمان حج و زيارت در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اعزام كارشناسان تصنيف به عتبات، توضيح داد: با توجه به ساخت هتل‌هاي جديد در كربلا و نجف و ثبت قراردادهاي جديد، كارشناسان تصنيف به عراق اعزام شدند.

    نظافتي گفت: مدت ۱۸ روز است كه يك تيم قوي از متخصصان و مهندسان اين فن به كربلا، نجف و كاظمين اعزام شده اند تا همه هتل‌ها را مورد بازبيني قرار داده و نقاط ضعف و قوت آنها را مشخص كنند تا هتل‌هاي بي كيفيت از دور خارج شده و با هتل‌هاي جديد قرارداد منعقد شود.

    وي افزود: اين كارشناسان با فعاليت شبانه روزي شناسنامه جديدي را براساس كيفيت ساخت هتل‌ها و مهمانسراها تهيه مي‌كنند تا براساس سطح هر هتل، قرارداد اسكان زائران منعقد شود و اين هتل‌ها براي اسكان زائران عتبات عاليات به اجاره سازمان حج و زيارت درآيند.

    تاریخ انتشار خبر:92/12/24-16:40