• امروز جمعه 31 فروردين 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار عراق آشپزخانه زائران ایرانی در نجف اشرف صنعتی می شود
     
     
     
     

    آشپزخانه زائران ایرانی در نجف اشرف صنعتی می شود

    نامه الکترونیک چاپ

    آشپزخانه نیمه صنعتی «مدینه» در شهر نجف اشرف که به صورت نیمه صنعتی مشغول طبخ غذای زائران ایرانی است، با خرید 300 میلیون تومان تجهیزات پیشرفته، کاملا صنعتی می شود.

     

     

    به گزرش پایگاه اطلاع رسانی شمسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی  حج ، آشپزخانه نیمه صنعتی «مدینه» در شهر نجف اشرف با 40 نفر پرسنل، بطور متوسط روزانه غذای 9 هزار زائر ایرانی را در دو وعده ناهار و شام طبخ می کند که البته این تعداد در ایام های مناسبتی متفاوت است.
    مسوول تغذیه ستاد عملیات شمسا در نجف اشرف، گرچه روش طبخ غذا در آشپزخانه های ایران را نسبت به آشپزخانه های مدرن جهان متفاوت می داند اما معتقد است که آشپزهای ایرانی سالم ترین غذا را طبخ می کنند و به زائران اطمینان می دهد که نسبت به نوع غذاها هیچ نگرانی نداشته باشند.
    آشپزخانه «مدینه» شهر نجف اشرف که به گفته «محمداسماعیل کیانی» در مساحت 600 متر مربع و در سه طبقه در شارع مدینه این شهر مقدس واقع شده، در روزهای آتی با خرید 300 میلیون تومان تجهیزات که از شرکت نوژن تهران صورت گرفته، کاملا صنعتی می شود.
    بر اساس گزارش ها، آشپزخانه مدینه نجف اشرف نسبت به دو سال پیش صددرصد پیشرفت کرده است و مسؤولان امیدوارند که در سالهای آینده و با تجهیز و ساخت آشپزخانه های مدرن در این شهر مقدس و نیز کربلای معلا، شاهد طبخ غذای حلال و سالم با متد روز دنیا برای زائران باشند.

    تاریخ انتشار:93/1/24-11:45