• امروز سه شنبه 1 خرداد 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار عراق ضريح حرم امام حسن عسكري(ع) تا سال ۹۱ ساخته مي‌شود
     
     
     
     

    ضريح حرم امام حسن عسكري(ع) تا سال ۹۱ ساخته مي‌شود

    نامه الکترونیک چاپ

    بازسازی سامرامدير‌كل اعزام مبلغ و امور ديني سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: ضريح حرم امام حسن عسكري تا سال ۹۱ ساخته مي‌شود.
    حجت‌الاسلام جلال رضوي مهر در سخناني اظهار داشت: اين امام بزرگوار مانند ديگر ائمه اطهار(ع) از ظلم حكام در امان نبودند.
    وي تصریح كرد: به اندازه‌اي اين ظلم و ستم اوج گرفت كه ايشان را زير نظر گرفته و از تاريخ حيات امام حسن عسکري(ع) برمي‌آيد كه درصدد نابودي فرزند ايشان بودند‌ چراكه فرزند ايشان منتقم خون شهداست.
    مديركل اعزام مبلغ و امور ديني سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به شرايط دوران امام حسن عسکري(ع) گفت:دوران پيشواي يازدهم عصر مبارزه با طاغوت، استكبار و حكام سلطه‌گر است و امام حسن عسگري شبكه‌اي تشكيل داده و نمايندگاني از سوي ايشان تعيين شده تا با شيعيان ارتباط برقرار كنند.
    حجت‌الاسلام رضوي ‌مهر تصريح كرد: در دوران اين امام بزرگوار برخي به دروغ ادعاي امامت مي‌كردند ولي شيعيان منحرف نشدند و مدعيان كاذب با نداشتن ادله مستحكم و صفات و ويژگي‌هاي امام معصوم نتوانستند خود را جانشين امام معرفي كنند.
    وي تاكيد كرد: خصوصيات امام آسماني، الهي و قرآن محور بوده و دارندگان عصمت فردي نمي‌تواند بر اين مركب تكيه بزند.
    مديركل اعزام مبلغ و امور ديني سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به شرايط دوران غيبت اذعان كرد: در اين دوران نيز افراد فراواني ادعاي دروغين كردند كه رسوا شدند و مردم به اين نكته پي بردند كه اين مدعيان كاذب هستند.
    حجت‌الاسلام رضوي ‌مهر تاکید كرد: به اين دليل فرياد انتظار را از خرد و كلان شنيده مي‌شود و در واقع انتظار به جامعه تشيع و اسلامي منحصر نشد، بلكه انتظار گستره‌اش همه اديان را دربرگرفته و همه ملل جهان در انتظار منجي هستند.
    وي با بيان اينكه امام حسن عسکري(ع) در مظلوميت دو‌چنداني قرار داشتند، بيان داشت: اين امام كمتر مي‌توانستند به طور مستقيم با شيعيان در ارتباط باشد و با واسطه‌هايي با شيعيان ارتباط داشتند.
    مديركل اعزام مبلغ و امور ديني سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به ديگر ويژگي‌هاي دوران امام حسن عسکري(ع) اظهار داشت: اين امام بزرگوار براي شيعيان سياست‌گذاري مي‌كردند تا رشته اتصال امت با امام قطع نشود.
    حجت‌الاسلام رضوي ‌مهر گفت: عصر امام حسن عسکري(ع) بسيار حساس بود و برخي شعار انقطاع و انقراض امامت را سر مي‌دادند و اين شعار به معناي مرگ شيعه بود.
    وي تصريح كرد: سامراء پس از شهادت اين امام يكپارچه عزا و ماتم شد و شيعه، حيات، استمرار و جاودانگي خود را از دست داد.
    مديركل اعزام مبلغ و امور ديني سازمان اوقاف و امور خيريه تاكيد كرد: بايد مجالس عزاي اين امام همام محل جمع‌آوري كمك‌هايي شود تا هر‌چه سريع‌تر ضريح اين امام بزرگوار احداث شود و شاهد برافراشته شدن گنبد بي‌بديل سامراء بوده و شاهد حضور شيعياني باشيم كه به زيارت اين امام مشرف مي‌شوند.
    حجت‌الاسلام رضوي مهر در پايان گفت: بارگاه اين امام تخريب شد ولي هرگز ذره‌اي از ارادت مردم نسبت به اين امام كاسته نشد و وعده مي‌دهم در سال ۹۰ و ۹۱ شاهد احداث ضريح، گنبد، صحن و سراي بزرگ و باصفا در حرم امام حسن عسکري باشيم.

    منبع: خبرگزاری خیمه

    .

    This content has been locked. You can no longer post any comment.