• امروز يكشنبه 9 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار شمسا نخستین جلسه هيات مديره جديد شركت شمسا در حضور نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني تشكيل شد
     
     
     
     

    نخستین جلسه هيات مديره جديد شركت شمسا در حضور نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني تشكيل شد

    نامه الکترونیک چاپ

    نماينده ولي فقيه در ديدار هيات مديره شركت شمسا عنوان كرد: كساني كه مي خواهند مديريت منطقي و درستي را در كارها داشته باشند بايد با تدبير عمل نمايند.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در اين ديدار ضمن آرزوي موفقيت براي هيات مديره جديد شمسا تاكيد كرد: در خدمت زائران قرار داشتن افتخار بزرگي است و اجر و پاداش فراوان نزد خداوند دارد.
    وي افزود: هدف كساني كه به سفر هاي زيارتي مي روند اين است كه راهي به سوي خدا باز كنند و متحول شده باز گردند. معمولا بهترين مردم به سفرهاي زيارتي مي روند زيرا انسان هاي متدين داري انگيزه الهي براي سفر هاي زيارتي هستند و خدمتگزاري به چنين انسان هاي آگاه و معتقد براي ما افتخار محسوب مي شود.
    حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر تدبير و خردمندي را لازمه خدمت به زائران دانست و افزود: اگر در اجراي كارها تدبير به خرج داده شود سبب مي گردد كه امور به راحتي و سهولت انجام پذيرد ولي اگر سوء تدبير حاكم گردد مسيري جز زوال نخواهيم پيمود. چنان كه در روايت آمده است: سوء التدبير سبب التدمير: كساني كه بدون تدبير عمل مي كنند دچار زوال مي شوند.معناي اين سخن اين است كه ابتدا مردم نسبت به آنها بد بين شده و سپس موضع گيري نموده و حرمتشان شكسته مي شود و دست آخر موقعيت خود را از دست مي دهند.
    وي تصريح كرد: كساني كه مي خواهند مديريت خود را به درستي اعمال كنند بايد با تدبير عمل نمايند. رمز موفقيت اين است كه مدبرانه عمل نموده و آگاهانه تصميم گيري كرده و لب به سخن بگشاييم. در آگاهانه تصميم گرفتن ، مهم ترين چيز ، شناخت از موضوع تصميم گيري است.
    سرپرست حجاج ايراني در ادامه افزود: شناخت مسائل و مشكلات مي تواند در مديريت درست كارها كمك كند. اسلام به ما سفارش مي كند كه هميشه در كارها مشورت كنيد: من شاور الرجال شاركها في عقولها: كسي كه با مردم مشورت مي كند ،در عقل مردم شريك است.
    وي توجه به مقوله " هماهنگي " را يكي از مباحث مهم در مديريت دانست و افزود: در حوزه حج و زيارت برخي افراد فكر مي كنند كه فقط خود تصميم گيرنده هستند و اين در حالي است كه حج و زيارت از حوزه هايي محسوب مي شود كه مديريت آن مشاركتي است. نمي توان به تنهايي در باره امور تصميم گيري كرد چرا كه بسياري از كارهاي حوزه حج و زيارت با وزارت خانه ها و مراكز مختلف ارتباط پيدا مي كند. لازم است در اجراي كارها با اين ارگان ها و نهادها هماهنگي لازم صورت پذيرد، البته در اين هماهنگي بايد مسئوليت افراد مشخص شود تا بدين ترتيب شفاف سازي در كارها و وظايف صورت گيرد.
    نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني " غنيمت شمردن وقت و زمان " را مساله اي مهم در حوزه كار مديريتي عنوان كرد و افزود: مدير خوب نبايد به هيچ عنوان فرصت هايي كه نصيبش مي گردد را از دست بدهد. ظرفيت هايي كه در يك برهه خاص زماني ايجاد شده، ممكن است بعد ها ديگر اتكرار نشود. بايد فرصت ها را غنيمت شمرد و در زمان مناسب تصميم گيري نموده و عمل كرد.
    وي رعايت حقوق مردم را يكي از مهم ترين شاخص هاي مديريت كارآمد دانست و افزود: براي رعايت حقوق زائران بايد پيش بيني هاي لازم را در نظر گرفت و از آن دفاع كرد. چنان كه در آيات و روايات نيز آمده است:كسي كه ظلم به ضعيفي روا داشته ؛ را مقابل خود قرار داده است.
    حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر تكريم ارباب رجوع را از ديگر موضوعات قابل توجه دانست و افزود: مقام معظم رهبري در سياست هاي اداري كه ابلاغ فرمودندبر موضوع تكريم ارباب رجوع تاكيد بسيار فرموده اند.
    وي مقوله اطلاع رساني به زائران در حوزه عتبات را داراي اهميت دانست و افزود: بايد در زمينه اطلاع رساني به زائران شفاف سازي لازم صورت گيرد تا اطلاعات درست در اختيار آنها قرار گيرد و دچا سوء تفاهم در باره خدمات و امكانات موجود نشوند.
    سرپرست حجاج ايراني در ادامه افزود: عبرت از گذشته بايد سرلوحه كارها قرار گيرد.سنت هاي خوب را تقويت نمود و نقاط ضعف را برطرف ساخت.
    وي همچنين به روش جديد گزينش روحانيون كاروان ها اشاره كرد و افزود: برنامه جديد براي جذب و گزينش روحانيون آماده شده است و به زودي علام مي شود.در اين زمينه سياست بعثه مقام معظم رهبري توجه به نخبه و نخبه گرايي است.
    نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در ادامه افزود: در حال حاضر در جلسه كميته عتبات كه هر دو هفته يك بار در بعثه مقام معظم رهبري تشكل مي شود مسائل مربوط به عتبات مطرح مي شود تدابير لازم در باره آنها اتخاذ مي گردد.

    منبع: سايت بعثه مقام معظم رهبري

    .