• امروز دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار شمسا مردم ایران در انتخابات مجلس حماسه دیگری خواهند آفرید
     
     
     
     

    مردم ایران در انتخابات مجلس حماسه دیگری خواهند آفرید

    نامه الکترونیک چاپ

    به گزارش شمسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در گردهمایی

    بزرگ روحانیان کاروان های عمره منطقه قم، آخرین وضعیت روابط ایران وعربستان و همچنین شرایط کنونی منطقه را تشریح کرد.
    حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در بخشی از سخنان خود به نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و برحضور حداکثری در این آزمون بزرگ تاکید کرد و افزود: اگر حضور مردم در صحنه بیشتر شود و ما شاهد حماسه عظیم ملت ایران در این روز بزرگ باشیم به یقین تراز نظام در منطقه افزایش خواهد یافت.
    وی تصریح کرد: دشمن تلاش دارد مردم را به نظام مایوس کند و حضور باشکوه مردم در 12 اسفند ماه پاسخ کوبنده ای به توطئه ها و نقشه های دشمن خواهد بود.
    نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین در بخشی از سخنان خود از روحانیان کاروان ها خواست حضور خود را در میان زائران افزایش دهند و همچنین از بیان مباحث اختلافی در زمان عمره خودداری کنند.
    وی حج و عمره را بهترین فرصت برای تقریب مذاهب دانست و تاکید کرد: این فرصت استثنایی بهترین زمان برای همدلی میان مذاهب را ایجاد می کند و روحانیان کاروان ها می توانند از این فرصت بهترین بهره ها را ببرند اگر این مهم رخ دهد در آینده تحول عظیمی ایجاد خواهد شد.
    حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به اهداف زیارت مطلوب از نگاه آیات و روایات پرداخت و افزود: زیارت در حقیقت نوعی بیعت با امام خویش است، روحانیان کاروان ها باید این اهداف را برای زائران به خوبی تبیین کنند، همچنین در زمان سفر زیارتی که با زائران هستند اندیشه های بلند امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را برای جهانیان بیان کنند.
    وی به سیاست های جدید بعثه مقام معظم رهبری اشاره ای داشت و بر بهره گیری از نیروهای نخبه حوزوی تاکید کرد و اظهار داشت: نیروی انسانی لایق و کارآمد کلید حل بسیاری از مشکلات است؛ از این رو بعثه مقام معظم رهبری به دنبال جذب نیروهای نخبه حوزوی است و به همین دلیل آزمون  كتبي استادان سطح عالی حوزه را حذف کردیم تا فرصت بیشتری برای نیروهای کارآمد و نخبه فراهم شود و بتوانند به این خیل عظیم بپیوندند.
    سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: در تلاش هستیم هر روحانی فاضل و نخبه ای که در کشور وجود دارد شناسایی و جذب کنیم؛ زیرا این قشر تاثیر بسزای در میان زائران بیت الله الحرام و عتبات عالیات دارند.
    وی ضمن توصیه جدی به روحانیان کاروان ها برحضور بیشتر در میان زائران بیت الله الحرام گفت: روحانی باید همچون پزشک دوره گرد «طبیب دوار ...» باشد و بیشتر وقت خود را صرف پاسخ گویی به سئوالات زائران بگذارد و از پرداختن به امور شخصی بپرهیزد.
    حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر، رعایت نکات اخلاقی و بهره گیری از مهارت های رفتاری را به روحانیان کاروان ها توصیه کرد و یادآور شد: زائران تمام رفتار و گفتار شما در زمان سفر معنوی عمره را تحت نظر دارند؛ بنابراین کاری کنید که رفتار شما براي انها الگو باشد تا سبب جذب بیشتر آن ها به مباحث اخلاقی و معنوی شود و پس از این سفر نیز رابطه خود را با زائر قطع نکنید.
    وی در بخش از سخنان خود با ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت فرهنگی بعثه پرداخت و راه اندازی کتابخانه دیجیتالی و نرم افزارهای زیارتی را از اقدامات ارزشمندی دانست که تاکنون انجام شده و خواستار بهره گیری بیشتر روحانیان کاروان ها از این منابع غنی و قوی شد.
    نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، بهره گیری از ابزار روز و کارآمد جهت تبلیغ معارف اسلامی را برای روحانیان کاروان ها ضروری خواند و افزود: امروز سخنرانی هاي طولانی برای زائر و مخاطب ما خسته کننده است، باید شیوه های نوین را در دستور کار خود قرار داد تا جذابیت بیشتر ایجاد شود.
    وی حضور روحانیان کاروان های عمره را در دوره های آموزشی حضور ضروری برشمرد و گفت: براساس کار کارشناسی که جهت دوره آموزشی انجام شده، حضور شما عزیزان در این دوره ها ضروری است؛ زیرا اگر از حضور در این دوره ها غفلت شود شما نمی توانید به نیازهای زائران پاسخ بدهید، برخی مسائل نیاز به اطلاع رسانی دارد که با شرکت شما در این جلسات این نیازها تامین می شود.
    سرپرست حجاج ایرانی، برگزاری دوره های آموزش مجازی را از اقدامات جدید بعثه دانست و اظهار کرد: گرچه برخی دوره ها برای روحانیان عزیز به صورت مجازی برگزار می شود تا در زمان های مختلف بتوانند به راحتی این دوره ها را بگذرانند؛ اما برخی برنامه ها و دورها به صورت حضور برگزار می شود که ما در این خصوص تاکید داریم همه عزیزان در این برنامه ها شرکت کنند.
    وی راه اندازی پژوهشکده حج را از اقدامات ارزشمند بعثه در جهت افزایش فعالیت های پژوهشی بعثه دانست و خواستار ارتباط گیری بیشتر زائران با این پژوهشکده شد.

     

    سه شنبه 90/12/6

    ساعت : 11:19