• امروز يكشنبه 23 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار شمسا خبر در خصوص ضریح جدید امام حسین علیه السلام و منابع تامین بودجه آن
     
     
     
     

    خبر در خصوص ضریح جدید امام حسین علیه السلام و منابع تامین بودجه آن

    نامه الکترونیک چاپ

    با توجه به طرح برخی سوالات در کشور عراق و کشورهای عربی اسلامی در خصوص ضریح جدید بارگاه ملکوتی حضرت سید الشهداء علیه السلام از زوایای مختلف از قبیل طراحی ، ساخت و تامین بودجه

     

     

     

    به گزارش خبرگزاری عتبات به نقل از شبکه جهانی الکفیل ،  پرسشی ضمن طرح ضریح امام حسین علیه السلام  که در بین مردم این خبر منتشر شده است که ضریح حضرت سید الشهداء هدیه از سوی کشوری خارجی است، حقیقت را از آقای الشامی جویا شد. آقای الشامی در پاسخ به این سوال محل ساخت ضریح جدید را کشور ایران اعلام نمود و گفت: تمامی مواد مورد استفاده در ساخت این ضریح اعم از طلا، نقره، چوب و سایر فلزات از محل هدایا و نذورات محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در سراسر جهان تامین گردیده و هیات امنای حرم مطهر حسینی نیز در تامین بودجه ساخت این ضریح سهیم بوده است. بنابراین تمامی زائران و محبان اهل بیت علیهم السلام در تامین بودجه مورد نیاز برای تامین مواد و ساخت این ضریح سهیم بوده اند.
    وی در ادامه این ضریح را تماما هدیه از سوی مردم و مومنان عنوان نمود و گفت: این تنها ضریحی است که بصورت مردمی ساخته شده و هدیه از سوی هیچ سطان و یا پادشاهی نمی باشد.
    وی در خصوص طرحهای این ضریح ادامه داد: نقوش ضریح جدید، اثر آقای محمود فرشچیان نگار گر معروف ایرانی و صاحب اثر تابلوی عصر عاشوراء بوده( و به صورت رایگان انجام شده است) و تمامی این طرحها با هماهنگی کامل بین هیات امنای حرم مطهر حسینی و هیات امنای کارگاه ساخت ضریح مطهردر قم انتخاب شده اند. وی همچنین انتخاب آیات و احادیث موجود بر روی ضریح را بر آمده از دو هیات امنا عنوان نمود.
    آقای الشامی در خصوص وزن فلزات بکار رفته در ساخت ضریح، آنها را به شرح ذیل اعلام نمود :
    چوب : 6050 کیلوگرم
    نقره : 4600 کیلو گرم
    طلا : 118/650کیلو گرم
    مس : 700 کیلو گرم
    فولاد: 450 کیلو گرم
    آهن : 100 کیلو گرم
    وزن کل ضریح : 12000 کیلوگرم

    در پایان این مصاحبه آقای سید افضل الشامی آمادگی خود را برای پاسخگوئی به سوالاتی که در خصوص ضریح مطهر و از طریق شبکه جهانی الکفیل طرح گردند، اعلام نمود.

    تاریخ  انتشار: 91/12/26 - 8:51