• امروز جمعه 14 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار شمسا آغاز ثبت نام پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از فردا
     
     
     
     

    آغاز ثبت نام پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از فردا

    نامه الکترونیک چاپ

    رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ثبت نام پانزدهمین دوره اعزام دانشجویان و دانشگاهیان به عتبات از فردا 10 خرداد ماه از طریق سایت labbayk.ir آغاز می شود.

    حجت الاسلام محمدرضا فقیهی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این ثبت نام تا 25 خرداد ماه ادامه خواهد داشت و 29 خرداد ماه نیز قرعه کشی انجام خواهد شد.

    وی با اشاره به دوره چهاردهم اعزام دانشجویان به عتبات گفت: در دوره گذشته که از 5 بهمن ماه سال 94 شروع و تا 9 اردیبهشت ماه امسال ادامه داشت بیش از 280 کاروان از دانشگاهیان در قالب گروه های پسران و دختران مجرد، متاهلین و اساتید اعزام شدند.

    رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: همچنین در دوره گذشته با همکاری بانک ملت به بیش از پنج هزار دانشجو وام ده میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد اعطا شد.

    وی خاطرنشان کرد: بیش از یازده هزار و 700 نفر در چهاردهمین دوره عتبات دانشگاهیان اعزام شدند که بر اساس نظرسنجی ها 74 درصد آنان نخستین سفرشان به کشور عراق به شمار می رود.

    فقیهی ادامه داد: 56 درصد افرادی که دوره گذشته به عتبات عالیات اعزام شدند سنشان از 18 تا 26 سال بود و اغلب جوان بودند و تنها 6 درصد آنان سنشان از 40 به بالا بود.

    فقیهی اظهار کرد دوره قبل 280 کاروان برنامه ریزی شده اما امسال با توجه به استقبال دانشگاهیان 50 کاروان نیز افزوده شده و این رقم به 320 عدد رسیده است.

    وی گفت: اعزام دانشگاهیان برای این دوره از اول مرداد ماه آغاز و تا هشت آبان ماه ادامه خواهد داشت.

    رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: در پانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان 199 کاروان به صورت هوایی و 131 کاروان به صورت زمینی خواهد و وامی که با هماهنگی بانک ملت به آنان پرداخت می شود برای زائرین هوایی 15 میلیون ریال و برای زائرین زمینی 10 میلیون ریال است.

    فقیهی در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر چگونگی اخذ مجوز خروج دانشجویان از کشور گفت: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با سازمان نظام وظیفه گفت و گوهایی داشته و مجوز خروج دانشجویان از کشور را گرفته است.

    وی خاطرنشان کرد: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به سازمان نظام وظیفه تعهد داده تا دانشجویان بتوانند به خارج از کشور و برای سفر زیارتی اعزام شوند.

    وی در پاسخ به سوال دیگر ایرنا در مورد اعطای وام نیز گفت: فقط یک نفر از همراهان دانشجویان می تواند وام دریافت کند و سعی شده برای فرزندان آنان نیز تسهیلاتی نیز ارائه دهیم.