• امروز جمعه 14 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار شمسا آمادگي پذيرش زائران اربعين در سامانه سماح از اول مردادماه
     
     
     
     

    آمادگي پذيرش زائران اربعين در سامانه سماح از اول مردادماه

    نامه الکترونیک چاپ

    رئيس سازمان حج و زيارت از آمادگي پذيرش مشتاقان زيارت اربعين در سامانه سماح اين سازمان از ابتداي مردادماه سال جاري خبر داد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت شمسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت«سعيد اوحدي» روز يكشنبه در جلسه ساماندهي اعزام زائران اربعين كه با حضور نمايندگان دستگاه‌هاي مختلف كشور در سازمان حج و زيارت برگزار شد، بر ضرورت برنامه‌ريزي براي اعزام منسجم زائران اربعين حسيني(ع) تأكيد كرد

    رئيس سازمان حج و زيارت در اين جلسه با اشاره به ظرفيت هاي موجود در سامانه سماح گفت: در اعزام هاي سال گذشته ايام اربعين عمده مشكلات در مرزهاي خروجي كشور مربوط به زائراني بود كه بدون ثبت نام در سامانه سماح راهي مرزهاي كشور شده بودند كه موجب ايجاد مسائل جدي در مرزها شدند.

    وي به جلسه اخير ستاد مركزي اربعين اشاره داشت و بيان كرد: بر اساس مصوبات اين جلسه تصميم بر آن شد بگونه اي برنامه ريزي شود تا همه مشتاقان زيارت اربعين در سامانه سماح ثبت نام كرده تا زمان و مرز خروج زائران مشخص و قابل پيش بيني باشد و در صورت لزوم امكانات اين سامانه توسعه يابد همچنين درخصوص آگاهي زائران اطلاع رساني هاي لازم بويژه از سوي صدا و سيما صورت گيرد.

    وي درخصوص ساماندهي اعزام اتباع خارجي كه از طريق مرزهاي ايران در ايام اربعين به عتبات اعزام مي شوند نيز خواست تا بخش ويژه اي براي ساماندهي اين گروه از زائران در سامانه سماح ايجاد شود همچنين دسترسي هاي لازم براي ديگر دستگاه هاي دست اندركار در سامانه سماح فراهم شود.

    رئيس سازمان حج و زيارت موضوع صدور ويزاي زائران اربعين را يكي از بحث هاي اساسي و مؤثر در امر ساماندهي زائران برشمرد و اعلام كرد: بر اساس برنامه زمان‌بندي كه به ستاد مركزي اربعين ارائه شده، اين آمادگي وجود دارد تا ثبت نام اوليه از مشتاقان زيارت اربعين از ابتداي مرداد ماه در سامانه سماح آغاز شود.

    وي با توجه به پيروزي هاي ارتش و نيروهاي مردمي عراق در مقابله با گروه هاي تكفيري ابراز اميدواري كرد تا اين پيروزي ها منجر به شكست قطعي نيروهاي متجاوز تكفيري و بيرون راندن آنها از خاك عراق گردد.
    رئيس سازمان حج و زيارت در پايان از سفر دو روزه اش به عراق بمنظور مذاكره با مسئولين آن كشور در خصوص تسهيل سفر زائران اربعين در آينده نزديك خبر داد.