• امروز جمعه 31 فروردين 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار شمسا برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق العاده
     
     
     
     

    برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق العاده

    نامه الکترونیک چاپ

    جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده و همچنین مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت شمسا صبح روز شنبه مورخ 1398/11/05 در شهر مقدس مشهد با حضور نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و نیز معاون محترم وزیر و ریاست محترم سازمان حج و زیارت و هیات همراه ، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت شمسا و نمایندگان شرکت‌های مرکزی کارگزاران زیارتی استان‌های کشور برگزار گردید .

     

     

    این مجمع عمومی منتهی به سال 1397 ، با حضور نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای نواب و نیز معاون محترم وزیر و ریاست محترم سازمان حج و زیارت جناب آقای دکتر رشیدیان و هیات همراه تشکیل گردید .


    در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای نواب رهنمودهایی به شرح ذیل ارائه فرمودند :
    " در آستانه شهادت فاطمه اطهر سلام الله علیها و 42 بهار پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، در خدمت شما خادمان زائران عتبات عالیات ، از خدای بزرگ در کنار تربت پاک خورشید هشتم ، امام رئوف می خواهم که آنچه انجام گرفته به لطف خود قبول و توفیق مضاعف روزی همه ما بگرداند.
    خداوند این نعمت را به ما داده که درجایگاهی قرار گرفته ایم که هم اعتبار مردمی داریم و هم اعتماد مردمی ، که این خود توفیق عبادالرحمن است و باید شکرگزار این نعمت باشیم . اولین چیزی که در مقابل این نعمت برما وارد است ، سپاس گذاری و تلاش برای رضایت بیشتر خداوند است .
    اولین مصادیق شکرگزاری به تعبیر حضرت علی علیه السلام ، «حسن التقدیر» است که دارای سه صفت می باشد : 1)دین شناس باشد 2)درمشکلات صبور باشد 3)دربرنامه ها ، برنامه ریزی داشته باشد .
    دومین مصداق سپاسگذاری «حسن التدبیر» است ، یعنی عاقبت اندیشی و اینکه انسان آخر کار را در نظر بگیرد که این یکی از شاخص های مدیریت جامعه است .
    سومین مصادیق شکرگزاری ، «حسن السیاسه » است ، یعنی اجرای درست ، قوی و کامل و ملاک این کار ، عدل و عدالت است .
    در ادمه تذکراتی در خصوص : تاکید بر شفاف سازی و مطلوب ومقبول بودن حساب ها ، متناسب بودن حجم نیرو با حجم اعزام زائر ، رعایت مصرف صحیح از امکانات  ،  عدم استفاده از نام گذاری مراکز خدمات دهی مانند آشپزخانه های مرکزی به نام اصلی ائمه  به مجریان دادند و در انتها نیز فرمودند : ان شالله خداوند عاقبت همه مان را ختم به خیر بفرماید و در ظهور حضرتش تعجیل نماید .  "

    همچنین جناب آقای دکتر رشیدیان تاکیداتی در محورهای ذیل ایراد فرمودند :
    " ان شالله این جلسه که درایام فاطمیه در جوار حضرت ثامن الحجج علیه السلام برگزار شد منجر به خیر شود و نتیجه خوبی در جهت خدمت به زائرین داشته باشد. ضمناً یادوخاطره سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می داریم و به روح او و همه شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی و خصوصاً مدافعان حرم درود می فرستیم که باز بودن مسیر زیارت به برکت خون این عزیزان می باشد.
    حیات طیبه شکل نمی گیرد مگر هرکدام از شما هرکجا که هستید کار را درست انجام دهید ، همانگونه که نماینده محترم ولی فقیه فرمودند ، کار را با برنامه ریزی و توام با تدبیر ، صحیح و به موقع انجام دهیم .
    سازمان حج و زیارت همانند دوره اربعین و براساس وظیفه ذاتی خود به دنبال افزایش متولی گری در حوزه زیارت و کاهش تصدی گری و باز کردن چتر حمایتی خود در حوزه زیارت می باشد
    باید دفاتر کارگزاری احساس مشارکت و نقش آفرینی داشته باشند و با توجه به سرمایه بزرگ اعتماد مردم ؛ بتوانیم نوآوری ، تغییر در فرایند ها و بسته های زیارتی متنوعی ایجاد نماییم .
    علاوه بر اعزام حداکثر زائران ایرانی به عتبات عالیات عراق و سوریه ، باید تلاش نماییم علاوه بر فعالیت های فعلی ، زائرین کشورهای دیگر مثل پاکستان ، هندوستان و غیره را نیز جذب و به مراکز زیارت اعزام نماییم .
    نگاه ما نگاه فرهنگی و اعتقادی است و نه نگاه اقتصادی و امیدواریم که بتوانیم از این ظرفیت دینی و معنوی برای اتحاد مسلمانان و شکل گیری همدلی و تعامل استفاده نماییم .
    درآخر مجدداً از حضور همه اعضاء تقدیر و تشکر میکنم و امیدوارم هیات مدیره محترم و اقای قاسمی هم برای پویایی و موفقیت همه دفاتر زیارتی بکوشند و زمینه فعالیت آنها را فراهم نمایند . "


    پس از تاکیدات و راهنمایی های لازم توسط حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای نواب و نیز جناب آقای دکتر رشیدیان تشریفات قانونی و رسمیت یافتن جلسه انجام و گزارش هیئت مدیره ، حسابرس مستقل و بازرس قانونی ناظر بر عملکرد سال مالی منتهی به سال 1397 قرائت شد که پس از بررسی های به عمل آمده ، صورت های مالی مشتمل بر ترازنامه، سود و زیان، به همراه سایر دستورات جلسه مجمع برای دوره مذکور مطرح و به تصویب اعضاء رسید.
    ضمنا دراین جلسه کاندیداهای عضویت در هیئت مدیره و نیز بازرس قانونی شرکت معرفی و پس از رای گیری نفرات ذیل انتخاب و تایید شدند .
    عضویت هیئت مدیره : 1) آقای یازرلو (استان گلستان) 2) آقای میرخان (استان تهران) 3) آقای خادم القران (استان اصفهان) 4) آقای معین ( استان خراسان رضوی) 5) آقای رضوانی راد (استان قم)
    بازرس قانونی شرکت : آقای تولایی (استان کاشان)


    همچنین در مجمع عمومی فوق العاده شرکت ، مواردی از اساسنامه شرکت ( بندهای 2و3و9 )  اصلاح و مورد تایید همگان قرار گرفت.
    در ادامه جلسه مدیرعامل محترم شرکت شمسا جناب آقای قاسمی نکاتی را در خصوص توسعه و برنامه ریزی ، اقدامات و چالشهای سال 1398 ارائه فرمودند .
    در پایان این جلسه اعضاء جدید هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت از حضور نمایندگان استان و نیز عوامل برگزار کننده مجمع  تقدیر و تشکر نمودند.

    این مراسم راس ساعت 16 به پایان رسید .

    >

    انتشار خبر:98/11/07