• امروز شنبه 1 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار سوریه بررسی اوضاع سوریه
     
     
     
     

    بررسی اوضاع سوریه

    نامه الکترونیک چاپ

    به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، رامين مهمانپرست سخنگوي دستگاه ديپلماسي درجلسه سخنگويي که در وزارت امور خارجه برگزار شد ضمن تسليت اربعين حسيني
    در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درمورد متقاعد
    کردن ترکيه درعدم حمايت ازتروريست درسوريه اظهار داشت:

    سفر به ترکيه و ديدار با مقامات ترکي تحولات منطقه، روابط دو جانبه و موضوع سوريه
    و طرح 6 ماده اي ايران مورد بحث و بررسي قرار گرفت که قرار شد طرح 6 ماده اي ايران با کمک
    کشورهاي منطقه اجرايي شود.

    وي تصريح کرد: همچنين محور مشترک براي همکاري و جلوگيري از کشتار مردم بيگانه سوريه و عدم مداخلات کشورهاي خارجي و برگزاري انتخابات قانوني در سوريه بحث و گفتگو شد.

    سخنگوي دستگاه ديپلماسي ادامه داد: تأکيد جمهوري اسلامي ايران همواره در مذاکرات جلوگيري از دخالت کشورهاي مخالف در امور داخلي سوريه بوده و اگر رويه اشتباهي در منطقه حاکم شود بايد اين موضوع سريعا مورد شناسايي قرار گيرد چرا که دامن زدن به بحران کشورهاي منطقه به ضرر تمام کشورها تمام خواهد شد.

    مهمانپرست در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني براينکه آيا مسئولاني از وزارت خارجه در سفر هيئت پارلماني ايران به ميانمار که هفته آينده صورت خواهد گرفت اين هيئت را همراهي خواهند کرد، تصريح کرد: تلاش هاي وزارت امور خارجه نسبت به وضعيت مسلمانان ميانمار به جديت پيگيري مي‌شود و سفر هيئت هايي که عازم اين کشور خواهند بود درحال پيگيري است لذا سفر هيئت پارلماني ايران به ميانمار با همکاري وزارت امور خارجه خواهد بود.


    *توافقي براي زمان مذاکرات ايران و 1+5 صورت نگرفته است


    سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سوالي مبني بر مشخص شدن زمان و مکان مذاکرات آتي ايران و گروه 1+5 گفت: هنوز توافقي براي زمان و مکان مذاکرات ايران و گروه 1+5 صورت نگرفته است و اگر از طرح و بسته هاي جديدي هم صحبت هايي صورت مي گيرد بايد ديد به چه ميزان رويکرد منطقي و عملي دارد چرا که به رسميت شناختن حقوق ملت ايران در مذاکرات يکي از اولويت هاي اين مذاکرات خواهد بود.


    *به زودي شاهد خبرهاي خوشي در مورد 48 زائر ايراني خواهيم بود


    سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سوالي مبني براينکه آخرين وضعيت 48 زائر ايراني به کجا رسيده است، گفت: تلاش‌هاي بسياري براي زائران ايراني ربوده شده در سوريه درحال انجام است و با رايزني‌هايي که وزارت امور خارجه در داخل اين کشور صورت داده اميدواريم به زودي شاهد خبرهاي خوشي در جهت آزادي اين زائران ايراني باشيم.

    منبع:باشگاه خبرنگاران                         تاریخ انتشار: 91/10/12 - 13:00