• امروز پنجشنبه 30 فروردين 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار سوریه پیامک "محاصره حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقيه(س)" شايعه است
     
     
     
     

    پیامک "محاصره حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقيه(س)" شايعه است

    نامه الکترونیک چاپ

    به گزارش خبرگزاری عتبات به نقل از ابنا ، از ساعاتي پيش دوباره شايعه ای در شبکه پيامکي کشور دست به دست مي شود که حاکی از "محاصره حرم حضرت رقيه(س) و حضرت زینب(س)" به دست وهابیون است؛ شايعه ای که البته دروغی بيش نيست.

    هم اکنون ـ نیمه شب دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ـ هيچ رسانه و منبع موثقي چنين خبري مخابره نکرده و هيچ گونه خطري حرم مطهر حضرت رقيه(س) و حضرت زینب(س) را تهديد نمي کند و اين دو آستان مقدس در امنيت کامل قرار دارد.

    تأسف آورتر اینکه این شایعه به «آیت الله العظمی سیستانی» نسبت داده می شود! و سپس از مردم می خواهد که سوره خاصی ار بخواننند یا دعای مخصوصی انجام دهند!!

    این در حالی است که اکنون گردانهای تروريستي سلفي و تکفيري، بيشتر در شهرهاي دورافتاده و صدها کيلومتر دورتر از دمشق فعاليت هاي پراکنده دارند و دسترسی آنان به مرکز پايتخت در شرايط کنوني محال است و تنها به شکل بمب گذاری در این شهر عمل می کنند.

    ضمن اینکه حرم حضرت رقيه(س) دقيقاً در بازار منطقه قديمي مرکز شهر و نزديک مسجد جامع اموي قرار دارد که امن ترين نقطه سوريه به شمار مي آيد که در کنترل کامل ارتش و نيروهاي امنيتي سوريه و گردان حضرت اباالفضل العباس(ع) قرار دارد.

    این پیامک و چندین پیامک مشابه دیگر طی یک سال اخیر، هر از چند مدت یک بار به طور گسترده منتشر شده و هر بار یا مضمون پیامک بطور کامل تکذیب شده و یا اعلام شده که حادثه به گونه ای دیگر بوده است.

    اگرچه قرائت دعا و قرآن و نذر و نياز براي رهايي اماکن مقدس در سوريه از خطر تعرض گروهک هاي تکفيري، عملي لازم و خداپسندانه است اما پيامک شايعه محاصره حرم حضرت رقيه(س) که با چاشني نذر و قرائت برخي سوره هاي قرآن و ادعيه خاص همراه است، دروغي است که طي ساعات اخير در شمارگان چند ميليونی در شبکه تلفن همراه کشور دست به دست مي شود و منبع توليد اين شايعه هم مشخص نيست. (گرچه برخی افراد آن را به اپراتورهای تلفن همراه نسبت می دهند؛ که اگر اینگونه باشد بسیار جای تأسف است).

    گفتنی است حرم حضرت رقیه سلام الله علیها تنها حرم مطهری است که در خارج از خاک جمهوری اسلامی ایران به طور کامل توسط گروهی ایرانی اداره می شود و در واقع ایرانیان متولی آن هستند و دست اندرکاران آستان مقدس به شمار می روند.

    زمان انتشار:92/2/16 -8:45