• امروز پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار سوریه لغو رواديد سوريه سفرهاي زيارتي را به اين كشور غيرقابل كنترل كرده است
     
     
     
     

    لغو رواديد سوريه سفرهاي زيارتي را به اين كشور غيرقابل كنترل كرده است

    نامه الکترونیک چاپ

    مدير امور بين‌الملل و امور زيارتي سازمان حج و زيارت گفت: به‌دليل لغو رواديد سوريه، سفرهاي زيارتي غيرمجاز و بي‌كيفيت به اين كشور قابل كنترل نيست.
    حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي شهسواري در گفت‌وگو با خبرنگار بخش حج و زيارت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي مشكلات خدماتي كه زائران سوريه معمولا با آن مواجه هستند و سوانح رانندگي كه در يك‌ماه گذشته براي اتوبوس‌هاي حامل زائران ايراني به مقصد سوريه رخ داده است، اظهار كرد: سفرهاي غيرمجاز و خارج از نظام سازمان حج و زيارت به سوريه بسيار انجام مي‌شود و به‌دليل لغو رواديد، اين سفرها قابل كنترل نيست.
    به گفته‌ي او، رواديد نوعي مكانيزم كنترل است، وقتي نباشد نمي‌توان كنترل كرد و سامان‌دهي زائران نيز مختل مي‌شود. با اين حال، شركت‌ها و كارگزاران زيارتي مورد تأييد سازمان حج و زيارت در استان‌ها و كشور سوريه فعال‌اند و به مشكلاتي كه براي زائران پيش مي‌آيد، رسيدگي مي‌كنند.
    شهسواري بيان كرد: راه سوريه باز است. تركيه و سوريه كه مسير زميني اين مقصد زيارتي است، با ايران لغو رواديد شده‌اند و منع و محدوديتي براي سفر سوريه وجود ندارد. بنابراين خيلي نمي‌توان شرايط آن را كنترل كرد.
    او ادامه داد: نمايندگان سازمان حج و زيارت در سوريه، هيأت پزشكي و نماينده‌ي بيمه همواره در اتفاق‌هايي كه براي زائران در اين كشور رخ مي‌دهد، پيگير امور هستند و اگر زائري با كارگزار زيارتي ما دچار مشكل شده است، مي‌تواند به دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در سوريه مراجعه و شكايت كند، ما پيگير هستيم.
    شهسواري گفت: قاعدتا ما نمي‌توانيم خدمات بيشتري نسبت به سطح خدمات اين كشور به زائران بدهيم؛ اما كوتاهي‌هاي آن‌ها را هم قبول نمي‌كنيم. ما از نمايندگي خود خواسته‌ايم كه اگر شركت‌ها و هتل‌هاي سوري در ارائه‌ي خدمات به زائران كوتاهي كرده‌اند، متناسب با شرايط، با آن‌ها برخورد كنند.
    مدير امور بين‌الملل و امور زيارتي سازمان حج و زيارت افزود: قراردادي بين صاحبان هتل‌هاي سوريه و شركت‌هاي زيارتي ايران وجود دارد كه سازمان حج و زيارت بر آن نظارت مي‌كند و اگر كوتاهي مي‌شود بايد منعكس شود تا ما پيگير باشيم.

    منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)

    .